تولید مرغ ارگانیک بدون استفاده از آنتی بیوتیک

تولید مرغ ارگانیک بدون استفاده از آنتی بیوتیک

عضو تشکل تخصصی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تولید گوشت مرغ ارگانیک بدون استفاده از آنتی بیوتیک با ظرفیت روزانه 10 تن در آذربایجان شرقی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، "شایان" افزود: ظرفیت تولید گوشت مرغ سالم روزانه 10 تن است که در صورت وجود تقاضا تا روزانه 100 تن قابل افزایش است.
وی افزود: تولید مرغ ارگانیک بدون استفاده از هورمونهای رشد آنتی بیوتیکها و با شرایط کنترل شده و قرنطینه ای از آذربایجان شرقی خبر داد:
عضو تشکل تخصصی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به مشخصات مرغ سالم گفت: با توجه به وضعیت تقاضا در این طرح عرضه مرغ با وزن هزار و 900 گرم شروع و در هر دوره با 100 گرم کاهش به 5/1 کیلوگرم خواهد رسید.
شایان تاکید کرد: مرغ سالم باید در فرآیند تولید، کشتار و بسته بندی زیرنظر کارشناسان دامپروری و دامپزشکی قرار گرفته و با رعایت قوانین و مقررات مربوط از نظر انتخاب نژاد مناسب، تهویه مطلوب و دانه مرغی سالم و کپک نزده تولید شود.
وی ادامه داد: باقیمانده آنتی بیوتیک در مرغهای سالم باید مجاز و در حد MRL ارایه شده و توسط Codex باشد.
عضو تشکل تخصصی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: باقیمانده آفلاتوکسین در جگر مرغ باید کمتر از 20ppb باشد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com