تولید سرانه مرغ در کشور 22 کیلوگرم است

تولید سرانه مرغ در کشور 22 کیلوگرم است

مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید سرانه مرغ در کشور معادل 22 کیلوگرم است که از متوسط جهانی بالاتر است.
علیرضا پورنصیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در سال 1386 میزان تولید گوشت مرغ 1463 هزار تن بوده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال 1387 به 1568 هزار تن برسد که معادل 950 میلیون قطعه مرغ است و جهت‌ فرآوری این مقدار گوشت مرغ به تعداد 198 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی فعالیت می‌کنند.
وی افزود: از این تعداد سه درصد به صورت غیرصنعتی است که این رقم در سال 68، تنها برابر دو واحد بوده است، ضمنا80 واحد صنعتی مدرن نیز به ظرفیت حدود 600هزار تن در حال تاسیس است، به‌طوریکه صنعت کشتار طیور از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تنها مشکل در این راستا پراکنش نامناسب واحدها بوده به‌گونه‌ای که در برخی از استان‌های کشور از جمله استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان رضوی، فارس و مرکزی مازاد ظرفیت کشتارگاهی وجود دارد.
او خاطرنشان کرد: در استان‌هایی از قبیل مازندران، گلستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، قم، یزد و همدان کمبود کشتارگاه وجود دارد.
پوربصیر گفت: درحال حاضر کشور در تولید گوشت مرغ در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی مقام اول را داراست و تولید سرانه مرغ معادل 22 کیلوگرم است. همچنین در 28 استان کشور، مرغ به‌صورت بسته‌بندی بهداشتی عرضه می‌شود.
وی افزود: در بخش کشتارگاه‌های دام نیز هم‌اکنون تعداد 436 واحد تولیدی مشغول به فعالیت هستند که باتوجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی و تجمیع این کشتارگاه‌ها در قالب کشتارگاه صنعتی از اولویت وزارت و سازمان مذکور است.
پوربصیر در پایان خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور از سوی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار معاونت آب و خاک و صنایع قرارگرفته و در حال حاضر طرح مذبور درحال تدوین بوده و در آینده نزدیک تکمیل و ارائه خواهد شد.

 
کلمات کلیدی سرانه مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com