تولید سالیانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ در استان چهارمحال و بختیاری

تولید سالیانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ در استان چهارمحال و بختیاری
در استان چهارمحال و بختیاری، سالانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می شود که 70 درصد آن تولید بخش صنعتی و 30 درصد تولید بخش بومی می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان، سالانه 2 هزار و 600 تن تخم مرغ تولید می شود که 70 درصد آن تولید بخش صنعتی و 30 درصد تولید بخش بومی می باشد.
برزو هیبتیان افزود: در حال حاضر، 5 واحد پرورش مرغ تخم گذار و یک میلیون و 500 هزار قطعه مرغ بومی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
وی گفت: تولید تخم مرغ بومی در استان چهارمحال و بختیاری، بدون مصرف آنتی بیوتیک و به صورت ارگانیک می باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مصرف سرانه تخم مرغ در جهان، سالیانه 300 عدد و در ایران 160 عدد می باشد که با توجه به شعار امسال روز جهانی تخم مرغ مبنی بر « کودکی بانشاط و بزرگسالی سالم، با مصرف روزانه یک تخم مرغ »، ترویج مصرف تخم مرغ ضروری می باشد.
هیبتیان، همچنین از توزیع سبدهای تخم مرغ به صورت نمادین، به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در مهدکودک ها، مدارس و خانه سالمندان شهر شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) خبر داد.
17 مهرماه، مصادف با 9 اکتبر، « روز جهانی تخم مرغ » نامگذاری شده که شعار امسال این روز هم « کودکی بانشاط و بزرگسالی سالم، با مصرف روزانه یک تخم مرغ » می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com