تولید سالانه 55 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغ گوشتی کردستان

تولید سالانه 55 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغ گوشتی کردستان
مهندس خالد جعفری اظهار کرد:10واحد مرغ مادر به ظرفیت قریب به240 هزار قطعه و همچنین 11 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت بیش از400 هزار قطعه در کردستان وجود دارد.
وی افزود:380 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از هشت میلیون قطعه 9 واحد مرغ مادر و شش واحد مرغ تخم‌گذار دارای پروانه تأسیس شده و همچنین با 133 واحد مرغ گوشتی و پنج واحد مرغ مادر و نیز یک واحد مرغ تخمگذار موافقت اصولی شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد: هم اکنون سه واحد پرورشی شترمرغ با ظرفیت 138 قطعه و دو واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت چهارهزار و 500 قطعه در استان به بهره‌برداری رسیده و همچنین یک واحد پرورش شترمرغ دارای پروانه تأسیس و با یک واحد دیگر هم دارای موافقت اصولی است و همچنین شش واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 18 هزار قطعه موجود و یک واحد دیگر به ظرفیت سه هزار قطعه دارای موافقت اصولی است.
وی از وجود پنج کشتارگاه صنعتی طیور خبر داد و خاطرنشان کرد: این کشتارگاه‌ها با ظرفیت 11هزار قطعه در ساعت فعالیت می‌کنند.
جعفری در پایان یادآور شد: پنج کارخانه اختصاصی تولید خوراک طیور با ظرفیت110هزار تن در سال، یک واحد جوجه گوشتی با ظرفیت دومیلیون قطعه در ماه و نیز سه واحد ذرت خشک کنی با ظرفیت 32 هزار تن در سال در زیر بخش طیور فعالیت دارد.
گفتنی است 11 شرکت تعاونی مرغداران در شهرستان های استان کردستان در قالب اتحادیه مرغداران با بخش طیور مرتبط هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com