تولید دو هزار و 90 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در خراسان رضوی

تولید دو هزار و 90 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در خراسان رضوی
دکتر جواد اعلمی در این خصوص گفت: از ابتدای تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورشاز سال 88 تا شهریور ماه سال جاری در استان به طور تقریبی یک میلیون و45 هزار قطعه مرغ به وزن 2090 تن و جوجه کبابی بدون آنتی بیوتیک به تعداد375 هزار قطعه به وزن 428 تن در استان تولید شده است.
وی افزود: در تولید فرآورده های خام دامی از هیچ هورمونی استفاده نمی شودو آنچه که در دامداری ها و مرغداری ها استفاده می شود آنتی بیوتیک است که تحت نظر دامپزشک واحد تولیدیمی باشد و میزان آن نباید از حد مجاز بالاتر برود.
اعلمی ادامه داد: استفاده از هورمون ها به دلیل قیمت بالای آن ها و عدمتاثیر مناسب برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نمی باشد.
اعلمی به ظرفیت مناسب استان در زمینه تولید مرغ بدون مصرف آنتیبیوتیک در طول دوره پرورش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 28 واحد متقاضیصدور پروانه بهره برداری بهداشتی برای تولید این محصول هستند و تا کنون در استان خراسان رضوی پس از بررسی های فنی صورت گرفته توسط کارشناساناداره کل دامپزشکی استان تعداد 6 واحد موفق به کسب پروانه بهداشتی شدهاند که محصولات آن ها در حال حاضر در حال عرضه در بازارهای مصرف است.
وی یادآور شد: خوشبختانه در کشور ما هیچ شکلی از هورمون به منظورافزایش تولید، استفاده نمی‌شود و علت به وجود آمدن این نگرانی فزاینده،کوتاهی در اطلاع‌رسانی صحیح، ارائه سوژه‌های غیرمستند و غیر علمی به خصوصدر سطح برخی رسانه‌ها و گاهی اوقات اظهار نظرهای غیر کارشناسی می باشد.
وی تصریح کرد: این نگرانی در حوزه تولید مرغ گوشتی بیشتر مورد توجهرسانه‌ها و به تبع آن مردم بوده است و در این راستا با اطمینان کاملمی‌توان گفت که در حال حاضر هیچ موردی از پرورش ماکیان و طیورگوشتی و همچنین تولید تخم‌مرغ و فرآورده‌های مرتبط با آن با استفاده ازهورمون‌های استروئیدی و هورمون‌های رشد گزارش و مشاهده نشده و گزارشی نیزاز وجود این هورمون ها به طور قانونی یا قاچاق در داخل زنجیره دارو هایدامی کشور و یا خارج آن وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com