تولید داروهای دام، طیور و آبزیان با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی

تولید داروهای دام، طیور و آبزیان با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی
رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از امضای موافقتنامه تولید داروهای دام، طیور و آبزیان این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
غلامحسین رحیمی عصر در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح کلان کسب دانش فنی تولید فرآورده های دارویی دام و طیور، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه طرح های کلان فناورانه برنامه هایی را آغاز کرده اند که تولید داروهای دام، طیور و آبزیان یکی از این طرح ها است.
وی افزود: درحال حاضر داروهای مربوط به دام و طیور و آبزیان از خارج کشور تامین می شود که با موافقتنامه کلانی که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، این داروها به مرور زمان در کشور تولید خواهند شد.
رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: در سال گذشته، بخشی از این طرح در قالب تولید واکسن گامبرو انجام شده است که در سال جاری تولید کیت های تشخیصی بیماری های دام و طیور پی گیری می شود.
رحیمی تصریح کرد: درحال حاضر، کشور از 100 نوع کیت تشخیصی استفاده می کند که اکثر این کیت ها از خارج کشور تامین می شود که برنامه داریم در فاز اول، پنج کیت تشخیصی که نیاز بیشتری به آنها در کشور داریم، تولید کنیم.
وی اضافه کرد: امیداوریم در دهه فجر امسال پس از تایید سازمان دامپزشکی این پنج کیت تشخیصی تولید و به بهره برداری برسد.
رئیس مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرح دیگر تولید تخم مرغ sfp (عاری از هرگونه بیماری) است که این طرح برای تولید جوجه و روش های تشکیل سلول مورد استفاده قرار می گیرد که در فاز اول 500 عدد تخم مرغ در مقیاس آزمایشگاهی تولید می شود.
رحیمی بیان داشت: طرح دیگر تولید میگوی spf است که این طرح حدود 30 ماه زمان نیازدارد تا به نتیجه برسد.
وی گفت: همچنین طرح تولید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته کشاورزی نیز در دست اقدام است که امیداوریم تا چند ماه آینده این طرح نیز آغاز شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com