تولید خوراک دام در کرمان سالانه 359 هزار تن است

تولید خوراک دام در کرمان سالانه 359 هزار تن است
مدیر تعاونی هماهنگی کارخانجات خوراک دام و طیور استان کرمان گفت: ظرفیت واقعی تولید خوراک دام در استان کرمان 359 هزار تن در سال است.
حسن مهدی در جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: 25 واحد تولیدی خوراک دام در استان کرمان دارای مجوز هستند که ظرفیت اسمی آنها بالغ بر 430 هزار تن است.
وی افزود: از این 25 واحد تولید خوراک دام شش واحد اصلا به مرحله تولید نرسیده است و فقط مجوز گرفته‌اند و ظرفیت واقعی تولید خوراک دام در استان کرمان 359 هزار تن در سال است که 19 واحد را در برمی‌گیرد.
مهدی بیان داشت: 12 واحد تولید خوراک دام در سطح استان کرمان که 86 درصد شامل می‌شود با ظرفیت اسمی 310 هزار تن در سال عضو تعاونی هستند.
وی گفت: صنعت تولید خوراک دام در دو سال گذشته به دلیل اینکه کارشناسی دقیق صورت نگرفته دچار ضربه شده است و در حال حاضر توزیع نهاده‌های خام دامی به دامداران و مرغداری‌ها فشار زیادی را آورده است.
مهدی عنوان کرد: نقدینگی کارخانجات منجر شده که توزیع به شدت کاهش پیدا کند و اینکه واقع‌بینانه آمار وضعیت کارخانجات را بیان کنیم، الان کارخانجات با ظرفیت 35 درصد کار می‌کنند که این فاجعه است.
وی گفت: درخواستی که ما در استان کرمان داریم در دو بخش یکی در زمینه سبوس گندم است و دیگری بحث تخصیص نهاده‌های دامی از جمله جو، ذرت، سویا به صنعت خوراک دام است.
مهدی افزود: اسفند سال 91 آخرین آماری است که 750 تن سبوس گندم در اختیار واحدهای تولید خوراک دام قرار گرفته است و در مرداد ماه سال 92 این تخصیص به 320 تن در ماه رسیده است و این ما را دچار مشکل کرده است.
محمد علیمی معاون اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر موجودی گوشت مرغ منجمد در کرمان 381 تن و در شهرستان جیرفت 40 تن است و در مجموع 421 تن مرغ منجمد و 77 تن گوشت گوساله منجمد نیز در استان کرمان وجود دارد.
وی ابراز داشت: 100 تن مرغ منجمد خارجی در سطح استان توزیع کرده‌ایم و درصدد جذب سهمیه جدید هستیم.
علیمی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز در استان کرمان نداریم، بیان کرد: در زمینه ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی تاکنون 3 هزار و 100 تن ذرت، 717 تن سویا و 11 هزار تن جو در استان کرمان تامین شده است.
معاون اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان گفت: در زمینه جو مورد نیاز واحدهای دامی، مقرر شد، اعلام نیاز صورت گیرد و بر اساس سهمیه مورد نیاز، درخواست تامین جو به مراجع مربوط ارائه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com