تولید جوجه یک‌روزه باید از انحصار خارج شود

تولید جوجه یک‌روزه باید از انحصار خارج شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید جوجه یک‌روزه در کشور باید از انحصاری بودن خارج شده و به صرف مصرف داخلی تعریف نشود.
عباس رجائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به انحصاری بودن جوجه یک‌روزه در کشور اظهار داشت: ما با هر نوع انحصاری مخالفیم و معتقد هستیم انحصار فساد به دنبال خواهد داشت و رانت‌های خاص خود را دنبال می‌کند، در عین حال به دنبال این هستیم که تولید در کشور ما به صرف مصرف داخلی تعریف نشود.
وی افزود: بایستی تولید برای بازارهای صادراتی نیز شکل بگیرد و به این سبب به‌دنبال افزایش تعداد تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در کشور هستیم تا رقابت کاملی در بازار تولید ایجاد شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل دیگری که در بحث تولید جوجه یک‌روزه وجود دارد این است که تولیدکنندگان از یک نژاد خاص به تولید جوجه یک‌روزه مشغول هستند و اگر مشکلی در دنیا و کشوران برای این نژاد خاص به وجود آید سبب می‌شود تا آسیب‌پذیری   کشور افزایش یابد.
رجائی با اشاره به راهکار رفع مشکلات موجود در بحث تولید جوجه یک‌روزه گفت: بایستی به سمتی پیش رویم که تعداد مراکز تولید افزایش یافته و تنها به پرورش یک نژاد خاص بسنده نکنیم و تولید سایر نژادها را نیز مورد توجه قرار دهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com