تولید تخم‌مرغ در آذربایجان شرقی 2 برابر سرانه کشوری

تولید تخم‌مرغ در آذربایجان شرقی 2 برابر سرانه کشوری
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سرانه تولید تخم مرغ در استان 19 کیلو گرم است که این رقم دو برابر بیشتر از میانگین سرانه تخم مرغ در کشور است.
جاوید بهروزین در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکان اظهار داشت: در راستای توسعه کمی واحدهای مرغداری گوشتی مقرر شده یک میلیون و600 هزار قطعه ظرفیت جدید به ظرفیت واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان طی پنج سال آینده اضافه شود.
وی افزود: از مجموع 345 واحد مرغداری تخمگذار استان، در حال حاضر 232 واحد با ظرفیت 6 میلیون و 888 هزار قطعه در امر تولید تخم مرغ فعال هستند.
بهروزین میزان تولید تخم مرغ استان در سال 89 را 72 هزار تن اعلام کرد و تصریح کرد: از 941 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری و کارت شناسایی 609 واحد با مجموع ظرفیت 7 میلیون و 254 هزار و 779 قطعه در استان در امر پرورش مرغ گوشتی فعالند.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: علاوه بر واحدهای فوق تعدادی مرغداری با ظرفیت بیش از 3 میلیون قطعه در دوره به صورت غیرمجاز اقدام به پرورش مرغ گوشتی می‌کنند که این واحدها در مجموع در سال 89 مقدار 64 هزار و 593 تن گوشت مرغ تولید کرده‌اند.
بهروزین با اشاره به اینکه هم اینک یکی از بزرگ‌ترین فارم‌های مرغ مادر تخم‌گذار کشور در شهرستان ملکان فعالیت می‌کند، یادآور شد: این واحد با ظرفیت 140هزار قطعه در هر دوره 25 درصد از نیازهای آذربایجان شرقی و کشور به جوجه یک روزه تخمگذار را تأمین می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com