تولید تخم مرغ SPF برای واکسن ویروسی از نیمه دوم سال تولید می شود

تولید تخم مرغ SPF برای واکسن ویروسی از نیمه دوم سال تولید می شود
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت : موسسه واکسن و سرم سازی رازی از نیمه دوم سال جاری تخم مرغ SPF برای تولید واکسن های ویروسی طیور و انسانی تولید می کند که برای کشور ارزآوری بالایی دارد.
دکتر قدکچی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه موسسه واکسن و سرم سازی رازی در راستای تولید نیازهای کشور فعالیت های بارزی را پیگیری می کند گفت : تولید تخم مرغ های spf برای تولید واکسن های ویروسی طیور و انسانی از جمله این اقدامات است .
وی با اشاره به اینکه تخم مرغ های حاوی SPF حاوی پاتوژن های بیماری زا می باشند ادامه داد : این تخم مرغ ها تاکنون به میزان 300 عدد از خارج کشور تهیه می شد که با ایجاد سایت پایلوت نیازهای اولیه کشورمان را تامین خواهیم نمود .
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد : دانش فنی تولید این تخم مرغ ها کاملا بومی بوده و به محض تحویل ساختمان کار را با جدیت شروع خواهیم کرد .
وی با بیان اینکه تولید این تخم مرغ ها از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد اظهار کرد ک تولید اولیه این تخم مرغ ها روزانه 500 عدد و ماهانه 15 هزار تخم مرغ خواهد بود .
دکتر قدکچی با تاکید به اینکه از نظر ارزشگذاری ، دانش فنی غیرقابل ارزشگذاری است گفت : فقط چند کشور از دانش فنی تولید این تخم مرغ ها برخوردار است و معدود کشورهایی می توانند در این عرصه فعالیت نمایند .
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر واردات هر تخم مرغ سه یورو هزینه برای کشور دارد خاطرنشان کرد : با تولید این تخم مرغ در داخل کشور ، 900 هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور در پی خواهد داشت که از نیمه دوم سال جاری با تولید اولیه 50 درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com