تولید بیش از80 تن گوشت شترمرغ در سال جاری دور از انتظار نیست

تولید بیش از80 تن گوشت شترمرغ در سال جاری دور از انتظار نیست
کارشناس مسئول طیور صنعتی و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی فارس ازتولید بیش از 80 تن گوشت شترمرغ در سال جاری خبر داد.
مهندس علی زارعی با اعلام این خبر گفت: وسعت، تنوع آب و هوا و امکانات بالقوه از قبیل نیروی کار فراوان سبب شده اند تا استان فارس یکی از مناطق مستعد پرورش سایر ماکیان از جمله شترمرغ باشد .
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 230 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت 6600 قطعه مولد و 85000 قطعه پرواری در کشور وجود دارد که بر اساس ظرفیت فوق ، سالانه  بالغ بر 3950 تن گوشت تولید می شود .
زارعی "با بیان اینکه در حال حاضر 6 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت اسمی 450 قطعه مولد و 7480 قطعه پرواری بصورت مجازدر استان مشغول فعالیت می باشند؛ افزود: تعداد 10 واحد دیگر به ظرفیت 210 قطعه مولد و 6500 قطعه پرواری دارای پروانه تأسیس می باشند که پیشرفت فیزیکی از 30 تا 70 درصد دارند .
کارشناس مسئول طیور صنعتی و سایر ماکیان سازمان جهاد کشاورزی فارس، میزان تولید گوشت شترمرغ استان فارس در سال های 92 و 93 را به ترتیب 50 و60 تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 80 تن گوشت و 3000 تخته پوست شترمرغ تولید گردد.
وی تصریح نمود : استان فارس از نظر بازار محصولات حاصل از پرورش شترمرغ نظیر فروش گوشت و پوست این پرنده در وضعیت بسیار مطلوبی در کشور قرار دارد که با ایجاد صنایع جانبی ، وضعیت بازار فروش  محصولات این پرنده بهتر خواهد شد .
زارعی افزود: سیاست  کلی در سال جاری ، حمایت از تولید زنجیره ای شتر مرغ ،ایجاد گله مولد ،کارخانه جوجه کشی ، گله پرواری ،کشتار گاه ، بسته بندی و ایجادکارخانه تهیه خوراک می باشد.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com