تولید بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در گیلان

تولید بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید دو میلیون و ۵۷ هزار و ۲۱۲ قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی از واحدهای بوقلمون مادرِ استان گیلان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: جوجه‌ریزی ۸۸ هزار و ۶۹۲ قطعه بوقلمون گوشتی نیز طی این مدت در واحدهای پرورش بوقلمون استان گیلان انجام شده است.

صالح محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید گوشت بوقلمون در سال جاری و طی هشت ماه، ۱۵۱۰ تن بود که این رقم سال گذشته ۱۵۰۴ تن بوده است.   

وی از پیش بینی تولید ۲۰۰۰ تنی گوشت بوقلمون در امسال خبر داد و تصریح کرد: تولید گوشت بوقلمون استان گیلان در سال گذشته ۱۸۲۷ تن بود.

محمدی تاکید کرد: بیشتر بوقلمون‌های گوشتی واحدهای تولیدی استان در کشتارگاه‌های زنجان و تهران کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش بوقلمون گفت: گوشت بوقلمون به دلیل طبع گرم، آنتی اکسیدان و چربی میان بافتی کم دارای پروتئین بالا است و روند آماری از سال ۱۳۹۱ تا کنون روند افزایشی تولید و مصرف گوشت بوقلمون را نشان می‌دهد.

 
محمدی به برگزاری همایش مصرف بوقلمون در سال گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اشاره و تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد با فرهنگ‌سازی مناسب، گوشت بوقلمون را جایگزین مصرف گوشت قرمز کرده و از این طریق علاوه بر کمک به سلامت خانواده به چرخه اقتصادی این محصول کمک کند و یکی از توصیه‌ها مصرف گوشت لذیذ بوقلمون در شب یلدا در سفره‌های خانوارهاست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com