تولید 55 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی

تولید 55 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی

معاون امور دام و طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در آذربایجان غربی 55 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید شده است.
حبیب برهانی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال گذشته به خاطر خشکسالی، دامداران دام‌های کم‌تولید خود را حذف کردند و به این خاطر تولید گوشت قرمز در استان طی سال گذشته کمتر از رقم پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه علوفه مورد نیاز دام‌های استان از 2 میلیون و 500 هزار هکتار مراتع، مزارع کشت علوفه، باغات و ضایعات صنایع تبدیلی تامین می‌شود، تصریح کرد: کسری علوفه استان با اختصاص یارانه قابل توجه و از محل واردات جبران شده است.
معاون ‌امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: 20 درصد از دام‌های استان به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی نگهداری می‌شوند.
وی افزود: دام‌های سنگین استان شیری و دو منظوره بوده و دام‌های سبک برای تولید گوشت نگهداری می‌شوند.
برهانی از صدور پروانه برای واحدهای بدون پروانه که اقدام به اصلاح جایگاه نگهداری دام‌های خود می‌کنند خبر داد و گفت: تعداد گاوداری دارای پروانه بهره‌برداری شیری 297 واحد، گاوداری پرواربندی 254 واحد و بره‌پرواری 64 واحد است.
وی با اشاره به میزان تولیدات دامی استان در سال گذشته اعلام کرد: تولید شیر خام 470 هزار تن، عسل 10 هزار تن گوشت قرمز شش تن و تخم مرغ 12 هزار تن است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com