تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در کرمانشاه

تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در کرمانشاه

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیلهای استان در بخش دام و طیور، بتوان تا پایان امسال به ظرفیت تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در استان دست یافت.
به گزارش ایانا، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ در استان 36 هزار تن بود، اظهار داشت: این مقدار حدود 5/2 درصد از کل تولیدات گوشت مرغ کشور را تشکیل می دهد.
بیژن شیرزادی با اعلام این مطلب که در برنامه چهارم توسعه پیشرفتهای خوبی در مقایسه با برنامه سوم توسعه در تولید گوشت مرغ داشته ایم، یادآور شد: در حالی که میزان تولید گوشت مرغ در پایان برنامه سوم توسعه (سال 1383) در استان 17 هزار و 500 تن بود، این مقدار در پایان برنامه چهارم (سال 1388) به 36 هزار تن رسید که در یک بررسی اجمالی مشخص می شود در برنامه چهارم توسعه تولید گوشت مرغ استان 18 هزار و 500 تن افزایش یافته است.
وی همچنین با اعلام اینکه تعداد مرغ داریهای صنعتی استان در پایان برنامه سوم توسعه 152 واحد با ظرفیت جوجه ریزی 5/12 میلیون قطعه در سال بود، خاطر نشان ساخت: در پایان برنامه چهارم توسعه تعداد مرغ داریهای صنعتی به 363 واحد و میزان جوجه ریزی نیز به 20 میلیون قطعه افزایش پیدا کرد.
شیرزادی حرکت به سمت تولید گوشت مرغ از واحدهای صنعتی را از برنامه ها ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: پایان سال 1383، میزان تولید گوشت مرغ از مرغ داریهای سنتی 70 درصد و از واحدهای صنعتی تنها 30 درصد بود، اما در سال 1388 میزان تولید در واحدهای صنعتی به 80 درصد رسید و تنها 20 درصد تولیدات از طریق واحدهای سنتی انجام گرفته است.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از سرمایه گذاری 102 میلیارد تومانی در بخش طیور طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش ناخالص تولید گوشت مرغ استان در این سال 72 میلیارد تومان بوده است.
شیرزادی در ادامه به قابلیت بالای صنعت مرغداری در استان اشاره و تاکید کرد: با توجه به پتانسیلهایی که در این بخش وجود دارد استان کرمانشاه می تواند تا افق 1404 و در طی سه برنامه پنج ساله به تولید 100 هزار تن گوشت مرغ در سال دست یابد.
وی دست یافتن به این مقدار تولید را با توجه به وجود تعداد زیاد دانش آموختگان رشته های کشاورزی بخصوص در رشته های دام و طیور، تولید 90 درصد از غذای طیور در استان، امکان صدور تولیدات به خارج از کشور و استانهای همجوار و شرایط آب و هوایی مناسب ممکن دانست.
شیرزادی افزود: در صورت تحقق پیش بینی تولید سالانه 100 هزار تن گوشت مرغ در افق چشم انداز 1404، 25/6 درصد از تولیدات گوشت مرغ کشور در اختیار استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت و استان می تواند خود را به عنوان یک قطب جدید در صنعت تولید مرغ معرفی کند.این مقام مسئول پیش بینی کرد ارزش تولیدات بخش طیور در سال 89 به حدود 80 میلیارد تومان و در سال 1404 به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.
وی در ادامه به مقایسه تولید سرانه گوشت مرغ در برنامه های سوم و چهارم توسعه پرداخت و گفت: در حالیکه تا پایان برنامه سوم توسعه سرانه تولید گوشت مرغ در استان 9 کیلوگرم بود، این میزان در پایان برنامه چهارم توسعه به 18 کیلوگرم افزایش یافته است.
شیرزادی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود با افزایش تولیدی که در سال جاری خواهیم داشت، سرانه استان نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته باشد.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین از و جود هفت کشتارگاه فعال در سطح استان خبر داد.
شیرزادی تعداد افراد شاغل در صنعت مرغداری را هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و حدود پنج هزار نفر به شکل غیرمستقیم ذکر کرد

 
کلمات کلیدی تولید مرغ کرمانشاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com