تولید 2890 تن گوشت قرمز در مرند

تولید 2890 تن گوشت قرمز در مرند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از تولید گوشت قرمز دام سنگین به 2890 تن در این شهرستان خبرداد.
جلال رحیم‌زاده در همایش تجلیل از بهره‌برداران به مناسبت ایام دهه مبارک فجر افزود: توسعه کشاورزی عوامل اقتصادی موثر در آن، روابط اقتصادی موجود بین عوامل تولید و کاربرد اصول اقتصادی این بخش را در تولید مورد توجه خاص قرار داده و این امکان را به کشاورزفراهم می‌سازد که با مقدار زمین و سایر عواملی که در اختیار دارد سود بیشتری را حاصل و اقتصاد این بخش را تقویت کند.
وی گفت: بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و بصورت غیرمستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک و در نتیجه موجب خلق فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.
وی ادامه‌داد: بمنظور حمایت از توسعه و گسترش بخش کشاورزی منطقه، تلاش این مدیریت در چارچوب اهداف سازمانی نتایج مطلوبی را در توسعه زیرساخت‌های این بخش فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: بخش سازمان یافته کشاورزی می‌تواند به بهبود امنیت غذایی، کاهش قیمت محصولات غذایی، افزایش میزان اشتغال و درآمد، ایجاد پیوندهای اقتصادی مهم در زنجیره تولید و ایجاد تاثیرات مثبت در محیط اقتصادی کمک شایان بکند.
وی خاطرنشان کرد: بر اثر اقدامات انجام یافته توسط این مدیریت، تولید گوشت قرمز دام سنگین از2000 تن به 2890 تن، گوشت قرمز دام سبک از 550 تن به 750 تن، تعداد مراکز تولید گوشت سفید از50 واحد به 112 واحد با تولید سالانه 14 هزار تن گوشت سفید وتولید تخم‌مرغ از 15 هزار تن به 16 هزار تن افزایش یافته است و در میان مدت خواهد توانست چهره مطلوب و متفاوتی از اقتصاد بخش کشاورزی منطقه مرند را به ترسیم درآورد.
رحیم زاده گفت: با افزایش سطح دوره‌های آموزشی و ترویجی، این مدیریت توانسته است بخش عمده ای از اهداف بخش کشاورزی استان در راستای توسعه تولید محصولات سالم با استفاده از کودهای زیستی را عملی ساخته ودر یک برنامه‌ریزی زیرساختی هم اکنون کارگاه‌ها و مراکز تولید کود ورمی کمپوست در سطح این شهرستان به 22 مرکز رسیده و در کنارآن تلاش براین است با احیا تولید مرغ بومی مرند، با توجه به اقتصادی بودن این امر، علاوه بر استفاده از قابلیت‌های تولیدی آن در ایجاد اشتغال مولد دربخش کشاورزی نیز گام‌های محکمی برداشته شود.
وی، طرح کشت آناناس در فضای باز و تهیه داروی خوراک دام را از جمله طرح‌های پژوهشی منتهی به نتیجه مطلوب توسط پژوهشگران جوان و با استعداد این منطقه ذکر کرد.
وی ادامه داد: با هدف ارتقای بیشتر توان تولیدکنندگان بخش کشاورزی این شهرستان، علاوه بر جذب 55 دستگاه تراکتور به ناوگان زراعی شهرستان همچنین مبلغ 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق تسهیلات توسعه ملی در قالب سهمیه استانی جذب بخش کشاورزی شهرستان و برای ایجاد چهار واحد تولید محصولات گلخانه‌ای و کشتارگاه طیور هزینه شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com