تولید 100 تن مرغ ارگانیک برای اولین بار در خراسان جنوبی

تولید 100 تن مرغ ارگانیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
100 تن مرغ ارگانیک(بدون آنتی بیوتیک) برای نخستین بار در خراسان جنوبی تولید شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: از آغاز امسال دو واحد مرغداری ارگانیک برای اولین بار در استان آغاز به کار کرده که تاکنون 100 تن مرغ سالم تولید کرده است.
رضایی از صادرات تخم مرغ نطفه دار برای نخستین بار از استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا بر تقاضای کشور همسایه برای نخستین بار 390 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار به افغانستان و تاجیسکستان صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین تصریح کرد: از آغاز امسال 200 تن خوراک طیور، 221 هزارو500 قطعه جوجه یک روزه، 38 هزار و 500 قطعه مرغ زنده و 117 تن مرغ منجمد به خارج از کشور صادر شده است.
رضایی یادآور شد: در این مدت نیز 393 تن تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و 58 هزار و 860 قطعه جوجه یک روزه ، هزار و 441 تن گوشت مرغ و یک میلیون و 177 هزار و 514 قطعه مرغ زنده و 12 تن گوشت گاو به سایر استانهای کشور صادر شده است.
هم اکنون 752 واحد مرغداری پرورشی و 20 واحد مرغ تخمگذار در استان خراسان جنوبی فعال است.

 
نظرات شما
  •  

    lم.ع گفت : ۹۳/۰۳/۲۷

    سلام
    آقاي رضايي بدليل اينكه عمده نهاده هاي توليد (ذرت وسويا)از خارج از كشور تامين ميشود وماخبر از توليد ارگانيك آنها نداريم،نميتوانيم ادعا كنيم كه مرغ ارگانيك توليد كرده ايم.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد رضا صالحی گفت : ۹۳/۰۴/۲۸

    دقیقا نظر ام.ع درست است.درجایی که غلات مصرفی در دان مرغ مشخص نیست با چه کودوسمی تولید شده تولید گوشت ارگانیک مفهومی ندارد.بهتر است از کلمه سالم استفاده شودمثل:گوشت سالم یا سبزی سالم.میوه سالم و...........................

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com