توقف جوجه ریزی با افزایش قیمت ارز

توقف جوجه ریزی با افزایش قیمت ارز
قیمت ارز به صورت عمودی رو به بالاست و جنگ تجاری آمریکا و چین نیز قیمت نهاده هائی همچون کنجاله سویا و ذرت را در بازارهای بین المللی شدیداً افزایش داده است این یعنی قیمت نهاده ها به صورت دلاری افزایش داشته و خود دلار نیز شدیداً افزایش قیمت داشته  و حاصل این تغییرات شدید یعنی بالا رفتن قیمت نهاده های اصلی تولید گوشت مرغ و تخم مرغ.
 اگر مرغداران گوشتی امروز و با قیمت های فعلی اقدام به جوجه ریزی کنند انبارشان بعد از 10 الی 20 روز خالی می شود و برای تکمیل موجودی انبار دان خود، مجبور به خرید مجدد نهاده می شوند، اما با چه قیمتی؟ و این سوال و پاسخِ تقریباً مشخص آن، باعث شده تا از دیروز شاهدکاهش تقاضای جوجه ریزی و حتی کنسل شدن تعداد زیادی از جوجه های رزرو شده برای روزهای آینده باشیم و قطعا با ادامه روند موجود شاهد کاهش قیمت جوجه یکروزه هم خواهیم بود.
این داستان برای تولیدکنندگان تخم مرغ نیز وجود دارد و پولت ها و مرغهای درحال تولید، نیاز به دان دارند و این دان هر چقدر هم که در انبار موجود باشد بنا به سن گله رو به اتمام خواهد بود و به زودی باید نهاده های جدید جایگزین آن گردد بنابراین تخم مرغ های تولیدی به زودی با نهاده های گران قیمت تولید خواهند شد و نتیجه آن افزایش قیمت تخم مرغ خواهد بود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com