توطئه‌ای در تولید تخم مرغ وجود ندارد

توطئه‌ای در تولید تخم مرغ وجود ندارد

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ همکاری مطلوبی با این وزارتخانه دارند و توطئه‌ای در تولید این محصول در کشور وجود ندارد.
دکتر "محمدحسین انصاری فرد" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ مشکلی درخصوص تولید تخم مرغ وجود ندارد و اخبار منتشره از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص توطئه در شبکه تولید تخم مرغ و عدم همکاری صاحبان واحدهای مرغ تخمگذار با وزارت جهاد کشاورزی عاری از واقعیت است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در عین حال، کمبود تخم مرغ در بازار و افزایش قیمت این محصول را ناشی از بالا رفتن میزان مصرف و تقاضا در فصول سرما و نیز انجام عملیات پایش در واحدهای تولیدی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست.
به گفته این مقام مسئول، با گسترش این بیماری در مناطق مختلف جهان و نیز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر که خطر شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد، ایران نیز عملیات پایش برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری را تشدید کرده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این عملیات، سازمان دامپزشکی کشور نیز در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در واحدهای تولیدی، به معدوم کردن طیور موجود در این واحدها اقدام می‌کند و این امر ممکن است تا حدودی میزان تولید را تحت تاثیر قرار داده و نوسان‌هایی را در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ ایجاد کند.
انصاری فرد تصریح کرد: با این وجود، واحدهای تولیدی با وزارت جهاد - کشاورزی همکاری کامل دارند و با وجود احتمال وارد شدن خسارت به‌این واحدها با در نظر گرفتن شرایط کنونی، به فعالیت تولیدی خود با تمام توان ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی مطلوب واحدهای مرغ تخم‌گذار درخصوص جوجه‌ریزی، ابراز امیدواری کرد: با ورود گله‌های جدید به مرحله تولید، بازار تخم مرغ تا اسفندماه امسال تنظیم و قیمت‌ها متعادل شود.
این مقام مسئول با بیان آنکه ایران هم اکنون در ردیف ‪ ۱۰‬کشور برتر جهان از نظر میزان تولید گوشت مرغ و تخم مرغ قرار دارد، افزود: صنعت طیور کشور به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه‌ها نباید با انتشار اخبار و شایعات بی‌اساس، به این صنعت لطمه وارد کنند. (اشاره به خبر دخالت آمریکا در قیمت تخم مرغ ایران)
وی در پایان، پیگیری حقوقی برای برخورد با منتشرکنندگان چنین اخبار و شایعاتی را حق وزارت جهاد کشاورزی دانست.

 
کلمات کلیدی آمریکا
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com