توصیه های دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم در آستانه عید قربان

توصیه های دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم در آستانه عید قربان
گرچه بارها از سوی مراجع نظارتی و بهداشتی، خطرات کشتارهای خیابانی و منع مردم نسبت به رویکرد به افراد سودجو اعلام شده است، اینک در آستانه عید سعید قربان، سرپرست روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز توصیه هایی دارد.
ˈمحسن واعظیˈ در این خصوص گفت: از تدارک چندین محل برای عرضه دام در سطح استان و شهر کرمانشاه توسط شهرداری خبر داد و گفت: این اماکن، زیر نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی هستند.
وی با بیان اینکه مردم برای اطمینان از سلامت دام و ذبح شرعی، لازم است تا دام مورد نیاز خود را برای عید قربان از این محل ها خریداری نمایند، گفت: کشتار دام در فضای خارج از کشتارگاه ها موجب ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود و به انتقال بیماریهای مشترک میان انسان و حیوان از جمله تب مالت، تب کریمه کنگو، کیست هیداتیک و.. نیز دامن می زند ضمن اینکه از نظرگاه اجتماعی هم، کشتار دام در مقابل دیدگان شهروندان بخصوص کودکان به نوعی موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی می شود.
واعظی ادامه داد: به مردم توصیه می شود نسبت به خرید گوشت و فرآورده های خام دامی از مکانهای غیرمجاز و افراد سودجو در معابر بشدت خودداری نمایند زیرا 50 درصد عوامل بیماری زای میکروبی و انگلی مشترک میان دام و انسان از طریق دام و فرآورده های دامی به انسان منتقل می شود.
وی گفت: کشتار دام در شرایط غیربهداشتی ممکن است موجب آلودگی سطح لاشه به انواع میکروبهای بیماری زا و خطرناک گوارشی شود.
سرپرست روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان اعلام کرد: کادر بهداشتی شکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در روز قبل از عید قربان (روز عرفه) آماده ارایه خدمات رایگان از جمله معاینه لاشه دامهای قربانی از ساعت 15 تا 18 و نیز در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا 13 می باشد ضمن اینکه شماره تماس رایگان 1512 نیز آماده پاسحگویی به شهروندان می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com