توسعۀ ابزار پیش بینی انفولانزای مرغی توسط محققین کانادایی

توسعۀ ابزار پیش بینی انفولانزای مرغی توسط محققین کانادایی
محققین دانشگاه Guelph کانادا ابزاری مفید و قابل حمل و نقل را عرضه کرده اند که قادر به پیش بینی شیوع انفولانزای مرغی در مرغداری ها است.
این سیستم با استفاده از نمونۀ قطرۀ خون طیور و تغییر رنگ مادۀ شیمیایی نه تنها بروز انفولانزا را مشخص می کند بلکه وجود ویروس یا بیماری ویروسی را نیز تعیین می کند. 
در حال حاضر و در روش های رایج، پس از نمونه گیری خون طیور و ارسال آن به آزمایشگاه، 8 تا 48 ساعت طول می کشد تا نتیجه مشخص شود که با توجه به اینکه درمان به ویژه در مواردی که مبتلایان انسانی وجود دارد بایستی سریع انجام شود، مدت زمان طولانی است. اما در این شیوۀ جدید ، تنها 2-3 دقیقه برای رسیدن به نتایج کافیست . علاوه بر این بسیار مقرون به صرفه هم هست . تکنیک های سنتی و رایج بسیار وقت گیر بوده و نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت است. 
این سیستم از ذرات نانوی طلایی (ذرات میکروسکوپی) و نقاط کوانتوم درخشان استفاده می کند. محققین یک رویکرد جدید برای تشخیص سریع و با حسایست بالا از پروتئین های سطح ویروس های نمونه خون بوقلمون ها ارائه دادند. 
این سیستم جدید قادر به تشخیص انفولانزا از نوع H5N1 و H1N1 است که محققین در حال توسعۀ بیشتر آن برای تشخیص نوع H5N2 هم هستند.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com