توسعه دامپروری با هماهنگی بین واردات و قیمت نهاده‌های تولیدی محقق می‌شود

توسعه دامپروری با هماهنگی بین واردات و قیمت نهاده‌های تولیدی محقق می‌شود

یک متخصص علوم دامی تاکید کرد: توسعه صنعت دامپروری زمانی محقق می‌شود که بین واردات و قیمت نهاده‌های تولیدی هماهنگی وجود داشته باشد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر هزینه‌های زیادی برای تولید به دامپروران تحمیل می‌شود. این در حالی است که زمانی دامپروران می‌توانند در این صنعت پیشرفت داشته باشند که سود کافی به دست آورند. چراکه سود کافی نه تنها در بخش دامپروری که در تمامی بخش‌ها، شروعی برای پیشرفت و توسعه است.
وی یادآور شد: علی‌رغم آنکه بالغ بر 25 درصد جمعیت شاغل در کلیه‌ی بخش‌ها در کشاورزی متمرکز است، اما بخشی که به آن توجهی نشده کشاورزی است.
بابایی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که بدون شک در آینده با آن مواجه هستیم، جهانی شدن است. به طوری که اگر وارد بازارهای جهانی یا WTO شویم، امکان تولید وجود ندارد. در حالی که تنها بخشی که در ایران می‌تواند پس از جهانی شدن استمرار پیدا کند، کشاورزی به طور اعم و دامپروری به طور اخص است چراکه تولیدات ما در این بخش قابل رقابت با کشورهای دیگر است.
وی همچنین گفت: متاسفانه دامپروری تنها بخشی است که از گروه متخصصان موجود در آن کمترین استفاده می‌شود و افراد تصمیم‌گیر کمتر تخصص ارزیابی این بخش را دارند و این سبب می‌شود بدون آنالیز خاصی بر روی اعدام و ارقام و نهاده‌ها و تولیدات، تصمیم‌گیری‌ها انجام ‌شود که نه تنها باعث پیشرفت تولید نخواهد شد، بلکه سبب توقف و پس‌گرد این صنعت نیز می‌شود.
این متخصص علوم دامی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد زیادی شیرخشک وارد کشور و تولید محصولات لبنی مانند شیر و ترکیبات مانند آن با مشکل مواجه شد و شیر در دست تولیدکننده باقی ماند. چراکه کارخانجات از شیر خشک وارداتی با مبلغ کمتر استفاده می‌کردند. پس از این قضیه، مسوولان تازه به این فکر افتادند که با گذاشتن تعرفه‌های بزرگ از واردات شیر جلوگیری کنند. اما امروز بازهم متاسفانه از منابع و راه‌های غیر قانونی شیر خشک با قیمت پایین وارد کشور می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com