توزیع یک میلیون تن نهاده و خوراک دام و طیور

توزیع یک میلیون تن نهاده و خوراک دام و طیور
تحلیل - مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور از توزیع بیش از یک میلیون تن خوراک دام و طیور در سال جاری خبر داد.
صدراله دولت در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: وظیفه اصلی این شرکت تامین نهاده‌های دام و طیور نیست، بلکه اگر به هر دلیل بخش خصوصی وارد بازار تامین نهاده نشد، وظیفه تامین کسری احتمالی و ذخیره مطمئن برای تولید بر عهده این شرکت است، در این راستا امسال بیش از یک میلیون تن نهاده‌های تولید مرغ و دام شامل کنجاله سویا، ذرت و جو بین تولید کنندگان توزیع شده است.
وی گفت: قسمت عمده این یک میلیون تن از داخل کشور خرید، ذخیره و توزیع شده، بخشی هم از محل واردات تامین شده است و توزیع این نهاده‌های تولید همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که برای تولید کننده جاری هیچ گونه نگرانی نیست.
قیمت جو در مقایسه با جهان متعادل است
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خاطرنشان ساخت: قیمت جو در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی متعادل تر و از قیمت بهتری برخوردار است.
دولت گفت: مقدار قابل توجهی ذخیره جو وجود دارد که بعد از مشخص شدن یارانه دولتی توزیع می‌شود، هنوز میزان یارانه مشخص نشده و به تصویب مجلس رسیده است گرچه دولت تصویب کرده و به مجلس فرستاده ولی هنوز رسیدگی نشده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: توزیع جو برای دامداران متوقف نشده است، بلکه توزیع این نهاده فصلی است و ذخایر جو به تناسب نیاز بازار عرضه می‌شود، لذا هر وقت نیاز بازار بوده توزیع می‌شود و هر وقت لازم نبوده قطع شده است.
لایحه 2/1 میلیارد دلار یارانه برای کشاورزی
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به این که برای پوشش سرجمع اعتبارات یارانه بخش کشاورزی و یارانه‌های این بخش 2/1 میلیارد دلار اعتبار مورد نیاز است، گفت: این لایحه با قید دو فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد که قید فوریت رد شد و لایحه در نوبت عادی رسیدگی قرارگرفته است که امیدواریم زودتر به تصویب برسد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به خاطر امتناع دولت از تقدیم لایحه متمم بودجه این لا یحه حذف شد، گفت: این لایحه ربطی به بودجه 87 یا متمم بودجه 86 ندارد، نمایندگان مجلس هم باید به بخش کشاورزی توجه کنند.
خودکفایی جو کاملا محقق شده است
صدراله دولت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به این که خودکفایی جو به معنای تحقق اهداف پیش‌بینی شده برنامه چهارم کاملا محقق شده است، افزود: قیمت جو در کشور در مقایسه با قیمت جهانی این محصول نشان می‌دهد که تولید داخلی قابل قبول و مطمئن است.
وی افزود: هم‌اکنون در همه جای کشور جو پیدا می‌شود، فقط ممکن است عده‌ای از گرانی آن گلایه کنند که آنهم دلایل خاص خودش را دارد، ولی به طور کلی پایه تولید جو در کشور مطمئن است و ذخیره به قدر کافی وجود دارد.
دولت گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون تن نهاده دام و طیور توزیع شده است که کمتر از 20 درصد (کمتر از 200 هزار تن) آن جو بوده است.
 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com