توزیع گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان مرکزی آغاز شد

توزیع گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان مرکزی آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از توزیع گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک ( مرغ سبز) از 18خردادماه در شهرهای مختلف این استان خبر داد.
دکتر'سعید حسینی'  در جمع خبرنگاران افزود: قیمت این محصول با توجه به هزینه های تولیدی آن در بازار از سه هزار و 500 تا چهار هزار ریال بیشتر از گوشت مرغ معمولی است.
وی خاطر نشان کرد: گوشت این مرغ ها دربسته بندی خاص و جدا از دیگر محصولات توزیع می شود و کد رهگیری و برچسب بهداشت برای جلوگیری از جعل از ویژگی های برچسب آن است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: استفاده از آنتی بیوتیک و مکمل های دارویی در تولید مرغ باعث کاهش سلامت غذایی در جامعه می شود.
حسینی یادآور شد: پنج واحد در شهرستان های اراک، کمیجان، زرندیه، ساوه و فراهان در پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک فعال هستند.
وی اظهار کرد: کار شناسایی واحدهای توانمند در تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک و نظارت بر نحوه تولید و وضعیت این واحدها با اداره دامپزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ظرفیت این واحدها حدود 20 هزار قطعه است که در دوره پرورش 43 تا 45 روزه برای توزیع وعرضه در بازار پیش بینی شده اند.
حسینی تاکید کرد: کشتار این مرغ ها نیز در شرایط ویژه و با ضوابط معین صورت می گیرد تا از بروزهر گونه آلودگی و بیماری جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: تشویق و ترغیب مردم برای مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک نیازمند فرهنگ سازی، اطلاع رسانی دقیق، مناسب و آگاهی بخشی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com