توزیع گوشت ارزان از هفته آینده

توزیع گوشت ارزان از هفته آینده
معاون پشتیبانی و امور دام وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به توزیع گوشت به قیمت تعادلی از هفته آینده خبر داد و گفت: در صورتی که به این اطمینان برسیم تولید تخم مرغ جوابگوی نیاز داخلی است، تعرفه صادرات آن حذف خواهد شد
صدراله دولت اظهار داشت: در زمان حاضر گوشت به اندازه کافی در سردخانه‌های بنادر موجود است و ازهفته آینده توزیع گسترده آن با قیمت تعادلی در کشور آغاز می‌شود .
وی با اشاره به مجوز واردات یکصد هزار تن گوشت قرمز از سوی وزارت جهاد کشاورزی ،بیان داشت: با توجه به محدودیت واردات حجم قابل توجهی از گوشت های وارداتی که پیشتر در گمرکات اجازه ترخیص داده نشده بود ، بزودی ترخیص و به بازار عرضه می‌شود .
قیمت گوشت هفته جاری نهایی می‌شود
معاون پشتیبانی و امور دام در پاسخ به این سئوال که توزیع گسترده گوشت با چه قیمتی انجام خواهد شد ؟ گفت : در این خصوص هنوز به جمع بندی نرسیده ایم ، اما قیمت تعادلی تا روز چهارشنبه نهایی خواهد شد.
این مقام مسئول سرانه مصرف گوشت قرمز را سالانه 15/5 کیلوگرم اعلام کرد و گفت : این درحالی است که سرانه تولید به صورت میانگین 13 کیلوگرم است و نشان دهنده ضرورت واردات برای جبران کسری بین تولید مصرف است .
به گفته وی ، خشکسالی کشور در سال 87 منجر به کمبود تولید گوشت قرمز شد ، اما خوشبختانه هم اکنون وضعیت تولید روند رو به رشدی داشته و پیش بینی می‌شود در سال آینده مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com