توزیع نهاده‌های دامی، بهترین راه پرداخت یارانه شیر خام

توزیع نهاده‌های دامی، بهترین راه پرداخت یارانه شیر خام
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پرداخت یارانه نقدی شیر خام را قبول ندارم و به اعتقاد من بهترین شکل پرداخت یارانه به صورت توزیع نهاده‌های دامی شامل، سویا، ذرت و جو به دامداران است.
حسین صفرپور با تاکید بر لزوم واقعی شدن قیمت‌های شیر خام و لبنیات، اظهار کرد: قیمت‌ها باید واقعی شود به شکلی که نه تولیدکننده ضرر کند و نه در حق مصرف‌کننده اجحاف شود.
وی افزود: نخستین اثر پایین بودن قیمت شیر بر کاهش تولید خواهد بود. در صورت اعمال افزایش 30 درصدی قیمت شیر خام، تولید کنندگان برای فعال‌سازی مجدد واحدهای غیر فعال تشویق می‌شوند.
صفرپور خاطرنشان کرد: وقتی تولید مقرون به صرفه باشد بر روی فعالیت دامدار اثرگذار بوده و این موضوع در دراز مدت منجر به افزایش تولیدات دامی می‌شود.
وی با بیان اینکه تولید دامی خراسان رضوی از استانداردهای بالایی برخوردار است، تصریح کرد: شیر تولیدی در این استان در حال حاضر در سطح مطلوب و با بار میکروبی خوب و متناسبی است. واقعی شدن قیمت‌ها منجر به رعایت بیشتر مسایل مربوط به کیفی‌سازی محصولات از سوی تولید کنندگان می‌شود.
وی با ابراز امیدواری از پیشروی به سوی خرید تضمینی شیر خام پس از تصویب افزایش قیمت این محصول، اظهار کرد: اگر کارخانه به دنبال خرید شیر با قیمت کمتری باشد دولت باید ورود پیدا کند و همچون چهار ماه سال گذشته که در قالب پرداخت یارانه ضرر را به دامداران پرداخت کرد، عمل کند.
صفرپور درباره وضعیت پرداخت یارانه شیر خام به دامداران گفت: وضعیت پرداخت باقیمانده این یارانه هنوز مشخص نشده است اما قول پرداخت آن را داده‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com