توزیع مرغ منجمد در خوزستان متوقف شد

توزیع مرغ منجمد در خوزستان متوقف شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از توقف توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب در روزهای اخیر در این استان خبر داد.

حمید بدوی اظهار کرد: توقف توزیع مرغ منجمد در خوزستان بنا به دستور شرکت پشتیبانی امور دام کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ذخایر مرغ منجمد در سردخانه‌های خوزستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در ایام خاصی مانند ماه محرم، توزیع مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۴۳۰ هزار ریال از سرگرفته شود.

بدوی با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد با هدف تامین نیاز مردم، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مرغ کشتار روز از ابتدای امسال در خوزستان انجام شده است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب در سطح استان دوباره انجام شود.

عرضه مرغ منجمد در سامانه "بازرگام" اهواز نیز متوقف شده و خبری از توزیع آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارمندی همچون "اتکا" در استان خوزستان نیست.

قیمت مرغ کشتار روز در ۲ ماه اخیر در خوزستان رو به افزایش رفت و در برخی روزها این فرآورده پرمصرف پروتئینی در بازار کلان شهر اهواز نایاب شد.

با وجود آنکه قیمت مصوب مرغ کشتار روز از سوی وزارت جهاد کشاورزی ۷۳۰ هزار ریال اعلام شده بود ولی در استان خوزستان این نرخ رعایت نشد و در روزهای اخیر قیمت آن بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار ریال در نوسان بود.

کاهش جوجه ریزی، افزایش دمای هوا، روند افزایشی تقاضا و فقدان نظارت موثر از عوامل اصلی نوسانات قیمت و کمبود مرغ کشتار روز در خوزستان است.

براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، نیاز سالانه خوزستان به مرغ حدود ۱۳۰هزار تن بوده ولی تولید آن در استان کمتر از ۱۰۰ هزار تن است، بنابراین بخشی از نیاز استان به مرغ از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com