توزیع مرغ ذخیره سازی قیمت ها را متعادل می کند

توزیع مرغ ذخیره سازی قیمت ها را متعادل می کند
محمد یوسفی با بیان این که هم اکنون مرغ مورد نیاز مصرف داخل در کشور تولید می شود، افزود: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان میزان تقاضا برای مصرف این فرآورده پروتئینی حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که همین امر بر افزایش قیمت این محصول تاثیر داشته است.
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: برای ثبات قیمت ها و کوتاه کردن دست دلالان بایستی حداقل از ۱۵ خردادماه سال جاری مرغ ذخیره سازی شده به بازار مصرف عرضه می شد تا قیمت ها افزایش چندانی نیابد.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون هر کیلوگرم مرغ با قیمت ۵۳۰۰ تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده که این عملیات به منظور متعادل سازی قیمت ها در مناسبت ها و اعیادی است که با افزایش میزان تقاضا محصول گران می شود.
یوسفی تصریح کرد: انتظار می رود دولت در حمایت از تولید کنندگان، برنامه ریزی برای قیمت خرید تضمینی این محصول متناسب با قیمت تمام شده داشته باشد و همچنین مازاد تولید نیز به موقع جمع آوری و توزیع شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده با قیمت ۴۰۰۰ تومان در محل مرغداری، با مبلغ ۵۸۰۰ تومان از محل کشتارگاه خریداری می شود بنابراین این فرآورده پروتئینی باید با قمیت ۶۰۰۰ تا ۶۱۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار گیرد در حالی که این محصول با قیمت ۶۸۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می شود.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی افزود : به طور حتم از ۱۵ ماه مبارک رمضان نرخ این فرآورده پروتئینی کاهش می یابد که دولت برای کاهش ضرر تولید کنندگان نیز باید تدابیری بیندیشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com