توزیع مرغ با قیمت مصوب در مراکز عمومی خراسان‌رضوی

توزیع مرغ با قیمت مصوب در مراکز عمومی خراسان‌رضوی
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تولید و تامین مرغ شب عید مجاوران و زائران در ایام نوروز از طریق عرضه گوشت مرغ گرم و مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده صورت می‌گیرد.
سید محمد طباطبایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌رضوی با دارا بودن یک‌هزار و 500 واحد مرغداری گوشتی، با ظرفیت بیش از 17 میلیون قطعه در هر دوره، مقام چهارم تولید گوشت مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: تولید گوشت مرغ در سال 91 نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به یکصد و 20 هزار تن می‌رسد و قطب‌های عمده تولید گوشت مرغ در خراسان‌رضوی، سبزوار، مشهد، نیشابور و گناباد است که این شهرستان‌ها بیش از 65درصد گوشت مرغ خراسان‌رضوی را تولید می‌کنند.
طباطبایی عنوان کرد: در دوره جوجه‌ریزی منتهی به روزهای پایانی سال تمامی واحدهای پرورش نیمچه گوشتی با تمام ظرفیت جوجه‌ریزی شده و بالغ بر 6.5 میلیون قطعه مرغ از هفته نخست اسفندماه به تدریج وارد بازار می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به ذخیره‌سازی مرغ در سه‌ماهه اخیر در خراسان‌رضوی،خاطرنشان کرد: براساس تصویب کمیته تنظیم بازار، گوشت مرغ از مدت‌ها پیش در سردخانه‌های خراسان‌رضوی ذخیره‌سازی و در حال حاضر مرغ منجمد به بازار عرضه و در روز‌های آتی میزان عرضه افزایش پیدا می‌کند.
وی در ارتباط با قیمت مرغ در هفته‌های منتهی به پایان سال تاکید کرد: با مصوبه کمیسیون تنظیم بازار هماهنگی لازم برای عرضه مرغ منجمد به قیمت مصوب کمیسیون با تعاونی‌های مصرف، فروشگاه‌های سطح شهر، رشتوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی در خراسان‌رضوی صورت گرفته و با این مصوبه کمیسیون پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ به تعادل لازم در بازار برسد.
طباطبایی با تاکید بر تامین دان مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ، اظهار کرد: با توجه به اینکه 70درصد هزینه تولید را هزینه‌های دان تشکیل می‌دهد شرکت پشتیبانی امور دام ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز واحدهای مرغداری را تهیه و به اتحادیه‌های مرغداران تحویل می‌دهد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: مسئولیت تعیین قیمت مرغ را دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار سازمان صنعت و معدن به عهده دارد و وظیفه جهاد کشاورزی، حمایت از توسعه کمی و کیفی است.
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، جهاد کشاورزی اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی خراسان‌رضوی را برای توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و تکمیل نشده متمرکز که با ورود تولیدات این واحدها کنترل کاملا محسوسی از نظر تعادل قیمت در بازار دارد بوجود می‌آورد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com