توزیع ذخایر مرغ وگوشت تا اشباع بازار ادامه دارد

توزیع ذخایر مرغ وگوشت تا اشباع بازار ادامه دارد

سازمان تعزیرات بازرگانی، با تصویب وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی با فروشندگانی که هر کیلو مرغ گرم را بیش از دو هزار و 800 تومان عرضه کنند، برخورد خواهد کرد.
 محمدحسین انصاری‌فرد ـ سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، با بیان اینکه عرضه 200 هزار تن مرغ منجمد، 200 هزار تن مرغ گرم و 200 هزار تن گوشت قرمز به منظور تنظیم بازار در نظر گرفته شده است، گفت: عرضه این میزان از هفته گذشته آغاز شده و تا زمان اشباع بازار ادامه خواهد داشت. تاکنون مقداری از این میزان در غرفه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار، تعاونی‌های اصناف، تعاونی‌های مصرف کارمندان و کارگران توزیع شده و در روزهای آینده به میزان گسترده‌تر توزیع خواهد شد.
 وی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز با قیمت هر کیلو چهار هزار و 200 تا شش هزار و 200 تومان (بسته به نوع گوشت)، گوشت مرغ منجمد دو هزار و 300 تومان و گوشت مرغ گرم دو هزار و 550 تومان عرضه می‌شود.
 انصاری‌فرد با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ تا نیمه ماه رمضان کاهش می‌یابد، تصریح کرد: کل مصرف روزانه استان تهران 500 تن است که 400 تن در طرح وزارت جهاد کشاورزی از میزان ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.
 سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه علی‌رغم بالا بودن میزان عرضه چرا قیمت همچنان بالاست؟ گفت: تنظیم بازار، به ویژه در کشورهایی که عوامل متعددی در آن تاثیر دارند اقدام آسانی نیست. مهمترین هدف وزارت جهاد کشاورزی حفظ وضعیت تولید بوده که صورت گرفته و بقیه هماهنگی‌ها در تنظیم بازار نیز به مرور انجام خواهد شد.
 وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی هیچ قیمت و تصمیمی اعمال نمی‌کند و همه اقدامات با هماهنگی بخش تولید صورت می‌گیرد.
 این در حالیست که تولیدکنندگان عنوان می‌کنند پس از اعلام قیمت‌ها از سوی بخش دولتی، آنها در جریان قرار می‌گیرند. از طرف دیگر علیرغم اینکه عنوان می‌شود با فروش مرغ گرم بیش از دو هزار و 800 تومان برخورد تعزیراتی می‌شود، مرغ در اغلب مغازه‌های سطح شهر بیش از سه هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.
 حسین مقدم‌نیا ـ مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور نیز روز گذشته اظهار کرده بود که تنها در صورت خرید نقدی محصول می‌توان مرغ را به قیمت دو هزار و 850 تومان عرضه کرد.
 در هر صورت همیشه علیرغم اینکه ذخیره‌سازی‌ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام مطمئن اعلام می‌شود و مسوولان نیز از عرضه وسیع در بازار خبر می‌دهند، مصرف‌کنندگان هرچند با کمبود مواجه نبوده‌اند اما همیشه باید تاوان گرانی محصول را بپردازند آن‌هم در ایامی همچون نوروز، ماه رمضان و ... که نیاز بیشتری به مصرف ایجاد می‌شود.

 
کلمات کلیدی ذخيره توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com