توزیع خوراک مرغداری‌ها را به اتحادیه مرغداران بدهید

توزیع خوراک مرغداری‌ها را به اتحادیه مرغداران بدهید
معاون برنامه‌ریزی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اثرات دلال‌بازی و واسطه‌گری در توزیه نهاده‌های کشاورزی در مرغداری‌ها بر قیمت تمام شده مرغ گفت:‌ توزیع خوراک مرغداری‌ها را به اتحادیه مرغداران بدهید.
فرهاد باقرپور در نشست ستاد تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم پیگیری مجدانه مصوبات تنظیم بازار در این استان اظهار داشت: گزارشی از عملکرد این ستاد تهیه شده که یکی از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده این است که مصوبات انجام شده آنطور که باید اجرایی و پیگیری نمی‌شوند که این خود موجب برخی بی‌نظمی‌ها و گرانی‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی اعلام گزارشی از افزایش قیمت مرغ افزود: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن باید توضیح دهند که علت این افزایش چه بوده و هر جا که اقدامات استانی لازم است، انجام دهند.
باقرپور که در این نشست در غیاب استاندار، ریاست این ستاد را به عهده داشت، ادامه داد: در شرایطی که عمده جوانان تحصیل‌کرده ما از درد بیکاری رنج می‌برند، شاهد هستیم که واردات برنج، مرغ از سایر استان‌ها و کشورها به یک رویه تبدیل شده که متأسفانه به آن افتخار هم می‌کنیم.
وی ابراز داشت: ‌این در حالی است که سهم زیادی از اعتبارات این استان در زمینه احداث طرح‌های کشاورزی و توسعه این بخش هنوز جذب نشده که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: مطالعات درازمدت در مورد ساماندهی بازار و افزایش تولید دردی برای مردم دوا نمی‌کند و باید اقدامات مؤثر و فوری در این زمینه انجام داد.
افزایش قیمت جوجه نباید تأثیر یک روزه بر قیمت مرغ داشته باشد
این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تعجب از گرانی قیمت مرغ کشته و زنده گفت: ‌اگر قیمت جوجه به تازگی افزایش قیمت داشته است، چرا بلافاصله شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم، در حالی که باید این افزایش قیمت بعد از دوره تبدیل جوجه‌ها به مرغ و فروش آنها تأثیر خود را بگذارد، نه دقیقا صبح روز بعد از آن.
باقرپور بعد از شنیدن گزارش مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان صنعت و معدن در خصوص توزیع نهاده‌های مرتبط با قیمت تمام شده تولید گوشت به ویژه مرغ تصریح کرد: این بحث توزیع نهاده‌ها را باید با یک دید عملیاتی و عملی در جایی ختم کنیم که لازمه آن تشکیل جلسه مسئولان مربوطه در شرکت پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و اتحادیه مرغداران و رسیدن به یک راه‌حل پایدار و منطقی است.
بعد از آنکه برخی کارشناسان و مدیران از جمله رئیس تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد یکی از علل افزایش قیمت تمام شده مرغ و سایر کالاها را در این استان مربوط به نظام دلال‌بازی و واسطه‌های در امر توزیع اقلامی چون سبوس، کنجاله سویا و ذرت اعلام کردند، معاون برنامه‌ریزی استاندار با تأکید بر پیگیری این موضوع اضافه کرد: جلسه بگذارید اگر واقعا اتحادیه مرغداران می‌تواند این نهاده‌ها و خوراک مرغ و طیور را توزیع کند و مشکل پرداخت نقدی بهای این نهاده‌ها را برطرف کند، واسطه‌ها را کنار بگذارید و این خوراک را مستقیماً تحویل تولید کننده و اتحادیه آن‌ها قرار دهید.
وی تأکید کرد: اگرچه افزایش قیمت جوجه نباید تأثیر یک روزه بر قیمت مرغ داشته باشد، اما همین افزایش نیز باید بررسی شود که علت آن چه بوده است.
فروش گوشت میش به اسم گوشت بزغاله پذیرفتنی نیست
باقرپور با اشاره به لزوم ممانعت از افزایش‌های خودسرانه قیمت‌ها به ویژه قیمت مایحتاج ضروری مردم از جمله مرغ گفت: سازمان صنعت و معدن یک آنالیز قیمت انجام دهد و قیمت معقول هر کیلو گوشت مرغ را تعیین کند و بعد از آن هم با همه اهرم‌هایی که در اختیار دارد به کمک دیگر دستگاه‌ها جلوی لجام‌گسیختگی و گرانی‌های خودسرانه را بگیرد.
این مسئول ارشد در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش عرضه محصولات را با قیمت مناسب از یک سو و عرضه باکیفیت آن‌ها را نیز از سوی دیگر، خواسته‌های مردم خواند و خاطرنشان کرد: اینکه اعلام شود، گوشت میش با فلان قیمت و گوشت بزغاله با این قیمت، اما در قصابی‌ها عملاً همه گوشت‌ها به عنوان گوشت بزغاله که گران‌تر است به مردم فروخته شود، جای تأسف دارد و باید مسئولان مربوطه با اقتدار به این قضایا وارد شوند.
باقرپور همچنین به صورت ضمنی به برخی مشکلات و بی‌نظمی‌های نظام توزیع برنج دولتی ایراد گرفت و گفت: با همین قیمت‌هایی هم که اعلام شده، اما شاهد کمبود این کالا را در بازار داریم که علت آن عدم توزیع برنج است؛ با ساماندهی و مدیریت و کنترل می‌توانیم به این امر سامان دهیم.
در این نشست که در غیاب استاندار برگزار شد، مسئولان و کارشناسان با فراغت و آزادی بیشتری به ذکر برخی مسائل و واقعیت‌ها پرداختند که در چکیده این اظهارات به برخی دلال‌بازی‌ها، واسطه‌گری‌ها، افزایش خودسرانه قیمت‌ها، انبار کنجاله‌های سویا در دست افرادی غیر از تولیدکنندگان، احتکار کالاهایی چون برنج، تدابیر علمی و عملی برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در ایام پایانی سال و مسائلی از این دست اشاره شد.
گفتنی است افزایش قیمت در این ایام تنها منحصر به گوشت مرغ نبوده و در بسیاری از کالا‌ها از جمله تخم‌مرغ و گوشت سایر طیور نیز شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.

 
نظرات شما
  •  

    نیما/ اهواز گفت : ۹۱/۱۱/۰۳

    چرا قیمت مرغ کشتار خوزستان اعلام نمیشه امروز 3/11/91 مرغ کشتار 51500 ریال در مرکز خوزستان و مرغ زنده 32000 ریال ایا ظلم به مرغدار نیست و همچنین مصرف کننده.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com