توافق‌نامه ژنو قیمت نهاده‌های دامی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد

توافق‌نامه ژنو قیمت نهاده‌های دامی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد
دبیر انجمن جوجه یک روزه گفت: در پی توافق‌نامه ژنو، ‌با حذف مراحل پیچیده نقل و انتقال پول، قیمت نهاده‌های دامی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.
حسن مهربانی یگانه در پاسخ به اینکه وضعیت واردات نهاده‌های دامی با توافق اخیر هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 چگونه خواهد شد، گفت: دو اتفاق می‌افتد، یکی اینکه نهاده‌های دامی را از هر کشوری حتی آمریکا می‌توانیم وارد کنیم، دیگر اینکه نقل و انتقال پول هم به راحتی انجام می‌شود.
دبیر انجمن جوجه یک روزه افزود: براساس این توافق کشورهای 1+5 مجوز خرید نهاده‌ها را می‌دهند و پرداخت‌های بانکی هم روان‌تر و سهل‌تر می‌شود.
مهربانی با اشاره به متن توافق‌نامه گفت: بر اساس بندی از این توافق‌نامه، قرار است روابط مالی برای سهولت تجارت بشر دوستانه انجام می‌شود، پول نفت ایران که در خارج بلوکه شده است، برای تجارت مبتنی بر اقدام بشر دوستانه استفاده شود.
مهربانی گفت: بر اساس این توافق‌نامه تعریف اقدام بشر دوستانه این است که برای معاملاتی شامل غذا، دارو و اقلام پزشکی استفاده شود، بنابراین برای واردات غذا و نیازهای دامی مشکلی وجود نخواهد داشت.
کاهش تا 15 درصدی قیمت نهاده
از مهربانی سئوال شد، آیا قیمت نهاده پایین می‌آید، گفت: قیمت نهاده حداقل 15-10 درصد کاهش می‌یابد، زیرا هزینه‌های نقل و انتقال پول از کشورهای واسطه سوم حذف می‌شود.
به گفته مهربانی سالانه 4 میلیون تن ذرت و نیز از 2.5 میلیون تن سویا عمدتا از کشورهای آمریکای لاتین، روسیه و اوکراین وارد کشور می‌شود.
مهربانی گفت: سویا عمدتاً از آمریکای لاتین و مقداری نیز از هندوستان وارد کشور می‌شود.
دبیر انجمن جوجه یکروزه تصریح کرد: قبلاً مجبور بودیم مثلا برای پرداخت پول کالای وارداتی از اوکراین، از پول موجود در چین پرداخت کنیم که مراحل پیچیده‌ بود و این کار برای کشور ایران هزینه داشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com