تهیه هرگونه طرح و بسته حمایتی بدون حضور نمایندگان تولیدکنندگان بر خلاف قانون اساسی می باشد

تهیه هرگونه طرح و بسته حمایتی بدون حضور نمایندگان تولیدکنندگان بر خلاف قانون اساسی می باشد
شاید شنیدن این خبر از سوی روابط عمومی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی – که به زودی و تا یک هفته آینده بسته حمایتی از تولید و صنایع شیر خام تصویب خواهد شد و در آن منافع تولید کنندگان شیر و همچنین درخواست های صنایع لبنی مد نظر گرفته شده -  این امید را در دل دامداران بحران زده ایجاد کند که بالاخره متولی این صنعت به دنبال اقدام جدی برای حل مشکل قیمت شیر بوده و قدمی مثبت برای جلوگیری از زیان بیشتر تولیدکنندگان برداشته است.
اما آنچه بعد از این شادی زود گذر در ذهن ایجاد می شود این است که، دوباره تصمیمی گرفته و نسخه ای برای صنعت پیچیده شد، بدون اینکه تولیدکنندگان به عنوان اصلی ترین بخش تولید حضور داشته باشند.
بنا به گزارش ITPNews مهندس سعید سلطانی - سروستانی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران - می گوید: طبق ماده 7 قانون بهره وری، بدون حضور نماینده تولیدکنندگان نباید تصمیمی در خصوص صنعت گرفته شود و هر اقدامی از سوی معاونت امور تولیدات دامی در تهیه بسته حمایتی در ستاد تنظیم بازار بدون حضور تشکل بر خلاف قانون می باشد.
وی افزود: اتحادیه دامداران نماینده 92 درصد از تولیدکنندگان صنعت دامپروری سراسر کشور است و هر تصمیمی باید با حضور نماینده این اتحادیه گرفته شود و به جز این ، مغایر قانون اساسی و عدم توجه به قانون و قانونگذار می باشد. بی توجه به تشکل ها به معنای بی ارزشی دانستن عضوها است، تولیدکنندگان با ایجاد اتحادیه و پرداخت هزینه برای ایجاد چنین تشکل های به دنبال تاثیر گذاری در سرنوشت و آینده خود هستند و انتظارشان این است که در تصمیماتی که مریوط به آنان می شود سهیم باشند.
وی ادامه داد: نتیجه همه ی طرح ها و تصمیماتی که تا کنون جزیره ای و یک سویه از طرف دولت گرفته شده نشان می دهد، هر کجا که تولیدکننده به عنوان بخش اصلی صنعت نادیده گرفته شده است نتیجه ای آن فقط بدتر شدن اوضاع صنعت و تشدید بحران بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com