تهدید آنفلوانزای پرندگان در آفریقا

تهدید آنفلوانزای پرندگان در آفریقا
در حالی که مسئولان سلامت حیوانات در کشور فیلیپین معتقدند که آنفلوآنزای حاد پرندگان در طیور تحت کنترل در آمده است، در آفریقای جنوبی در مورد چگونگی کاهش وخیم شدن اوضاع در حال گفت و گو هستند.
ایتالیا و تایوان هفته گذشته وقوع جدید آنفلوآنزای پرندگان را گزارش دادند.
در چین نیز یک مورد دیگر آنفلوآنزای انسانی H7N9 گزارش شد.

آفریقا: مذاکرات بیشتر در مورد آنفلوآنزای پرندگان در آفریقای جنوبی
هفته گذشته، سنزنی زوکاوا (Senzeni Zokwana)، وزیر کشاورزی آفریقای جنوبی با نمایندگان صنعت طیور ملاقات کرد تا راه حل ها و استراتژی هایی را برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان در کشور بیابد.
بنا به اعلام وزارت کشاورزی آفریقای جنوبی " وقوع کنونی آنفلوآنزا، وجود صنعت طیور آفریقای جنوبی و شغل های این صنعت را تهدید می کند».
وزارت کشاورزی این کشور در حال حاضر در حال طراحی دستورالعمل هایی برای پرداخت غرامت به مرغداران آسیب دیده است و استفاده از واکسن را نیز در دستور کار خود دارد. وزارت کشاورزی آفریقای جنوبی همچنین در مورد مجوز واردات تخم مرغ های نطفه دار برای افزایش تعداد طیور تصمیم گیری می نماید.
بر اساس گزارش های این وزارت به سازمان جهانی سلامت حیوانات، تعداد وقوع آنفلوآنزای حاد H5N8 در طیور این کشور به عدد 24 رسیده است. آخرین مورد ابتلا به آنفلوآنزا حدود 1000 شترمرغ تجاری و 140 هزار مرغ در ایالت کیپ در غرب این کشور، یک گله خانگی در امپومالانگا و 248 هزار پرنده در کوازولو-ناتال بوده است.
همین ویروس اخیراٌ در دیگر پرندگان در آفریقای جنوبی نیز یافته شده است. این پرندگان شامل گله های خانگی اردک، قو و غاز در استانی در شمال غربی و در استان گوتنگ می شود و یک پرنده وحشی مبتلا در شهر تشور (Tshware) نیز در استان گوتنگ مرده یافت شده است.

آسیا: آنفلوآنزای پرندگان در فیلیپین "تحت کنترل" است

وقوع اخیر آنفلوآنزای پرندگان در مرغ ها در فیلیپین تحت کنترل قرار گرفته است. ترس و نگرانی اولیه از شیوع آنفلوآنزا در میندانائو و سپس مرگ و میر ناگهانی در یک گله اردک در این منطقه در هفته گذشته (که علت دیگری جز آنفلوآنزا داشت) تدابیر بیشتری را از سوی مقامات به دنبال داشت.
وزارت کشاورزی فیلیپین اعلام کرده است که تدابیری که اتخاذ شده و شامل ممنوعیت حمل و نقل طیور می شود ظاهراٌ موثر واقع شده است.
تاکنون سه بار وقوع آنفلوآنزای حاد در فیلیپین به سازمان جهانی سلامت حیوانات گزارش شده است. در پی اولین وقوع آنفلوآنزا در استان پامپانگا در پایان ماه جولای که 190 هزار پرنده را درگیر کرد، چند مورد آنفلوآنزا در دو فارم دیگر نیز در استان همسایه نوئه‌وا اکیجا در منطقه لوزون مرکزی در ابتدای ماه آگوست شناسایی شد. آخرین مورد آنفلوآنزای گزارش شده، گله ای شامل حدود 9000 بلدرچین و 28000 مرغ تخمگذار به آنفلوآنزا مبتلا شدند.
ویروسی که در هر سه مورد آنفلوآنزا شناسایی شده یکی از انواع H5N6 بوده است.
خبرها از کشور تایوان حاکی از آن است که گونه ای از ویروس H5N2 موجب بروز آنفلوآنزای حاد جدیدی شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت حیوانات، ویروس آنفلوآنزا در حدود 25300 جوجه محلی در یک فارم در شهرستان یونلین مثبت گزارش شده است. این گله معدوم شد و کارهای پاکسازی و ضدعفونی در آن انجام شد، و فارم های واقع در سه کیلومتری فارم های آلوده به مدت سه ماه تحت نظارت شدید خواهند بود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com