تنها راه کاهش قیمت لبنیات ارائه‌ یارانه به تولید‌کننده است

تنها راه کاهش قیمت لبنیات ارائه‌ یارانه به تولید‌کننده است
ماهرخ فلاحی ـ عضو هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین و دامپرور گاو شیرده ایران ـ با بیان این‌که سوخت اصلی دامپروری‌ها، گازوئیل است اظهار کرد: پس از هدفمند‌سازی یارانه‌ها قیمت گازوئیل از 16 تومان به 350 تومان رسیده و تنها حمایتی که از ما کرده‌اند، پرداخت وام شش میلیون تومانی برای تعویض وسائل گازوئیل‌سوز به گاز‌سوز بوده است.
وی ادامه داد: به‌طور مثال دستگاهی که 40 میلیون تومان هزینه داشت، تنها شش میلیون تومان وام با بهره بسیار بالا برای تعویض این وسائل به ما داده شد.
فلاحی با بیان این‌که هزینه‌ کار در دامپروری‌ها بسیار بالاست، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای ما در بخش دامپروری این بود که توانستیم تعرفه واردات شیرخشک را 90 درصد بکنیم ولی متاسفانه هنوز شیر خاک غیرقانونی به کشور وارد می‌شود.
این دامپرور نمونه کشور با بیان این‌که تفاوت قیمت بین فروش و هزینه‌ تولید بسیار بالاست، گفت: هرچقدر هم در لبنیات و شیر کشور افزایش قیمت وجود داشته باشد، باز هم جبران هزینه‌های تولید را برای ما ندارد.
عضو هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین ادامه داد: بسیاری از گاودار‌ها به دلیل نوسانات نرخ ارز و دلار و واردات‌نشدن جو به عنوان غذای دام به کشور دچار مشکلات عدیده از جمله تعطیلی گاوداری‌ها شده‌اند.
وی بیان کرد: یارانه باید به تولید‌کننده تعلق گیرد و هم‌چنین علوفه‌ ارزان در اختیار دامداران قرار داده شود تا تولید‌کننده بتواند شیر با قیمت پایین عرضه کند وگرنه افزایش قیمت شیر و لبنیات هیچ کمکی به جبران سنگینی هزینه‌ی تولید نمی‌کند.
عضو هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین پیرامون جشنواره کسب و کار و کارآفرینی زنان در عرصه‌ کشاورزی بیان کرد: رسالت اصلی ما توسعه و ترویج کارآفرینی است و برگزاری این همایش نیز در راستای همین اهداف است.
فلاحی در پایان گفت: در رشته کشاورزی آموزش‌های دانشگاهی جوابگوی کار در مزرعه و به‌خصوص گاوداری‌ها نیست و قطعا انجام این کار‌های عملی با کارهای تئوری بسیار متفاوت است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com