تنها 30 درصد واحدهای دامپروری غیرفعال هستد

تنها 30 درصد واحدهای دامپروری غیرفعال هستد
30 درصد از واحدهای دامپروری کشور غیرفعال هستند که با فعال سازی ظرفیت های خالی به خودکفایی گوشت قرمز در استان تهران خواهیم رسید.
موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشستی در سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز 12.5 کیلوگرم است گفت: استان تهران سالانه حدود 146 هزارتن نیاز به گوشت قرمز دارد.
وی ادامه داد: استان تهران در روز 400 تن گوشت قرمز نیازمند است که 200 تن آن از استان ها و گاهی هم از واردات تامین می شود.
وی تصریح کرد: در استان تهران 10 هزار و 25 واحد دامداری با 1 میلیون و 760 هزار رأس دام وجود دارد که 6.665 دام آن شیری و 3 هزار و 360 واحد آن پرواری است.
موسوی تاکید کرد: از آذرماه 89 تا اسفند ماه سال گذشته قیمت گوشت قرمز برای مصرف کننده 22 درصد افزایش پیدا کرده اما قیمت خرید از تولیدکننده تنها 2.3 افزایش داشته است.
وی ادامه داد: برای کاهش چالش در گوشت قرمز طی جلسه ای با اتحادیه گوشت گوسفند و گاو و اتحادیه توزیع کنندگان گوشت توافق کردیم که تولیدکننده مستقیم گوشت را به اتحادیه های توزیعی تحویل دهند.
وی تصریح کرد: در استان تهران از کل دامداری ها 63 درصد واحدها فعال هستند و تنها 30 درصد آنها غیرفعال مانده اند و تا سقف 70 درصد دام دارند که برای افزایش تولید گوشت باید ظرفیت خالی واحدها فعال شوند.
موسوی خاطرنشان کرد: با تکمیل ظرفیت واحدهای فعال می توانیم میزان تولید گوشت را به 400 تن در روز برسانیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com