تنها 20 درصد از نیاز لرستان در زمینه مرغ در داخل تولید می شود

تنها 20 درصد از نیاز لرستان در زمینه مرغ در داخل تولید می شود

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان و مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری گفت: در حال حاضر تنها 20 درصد از نیاز مرغ گوشتی لرستان در داخل استان تولید می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، محمد رضا ملکی راد شامگاه چهارشنبه در کارگروه آب، خاک و کشاورزی استان در محل استانداری لرستان اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و همکاری بانکها در زمینه تخصیص اعتبارات در راستای تولید نیاز استان به مرغ گوشتی تلاش کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بازار مصرف استان خوزستان نیز بر عهده لرستان است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه جوجه ریزی در مرغداری ها و افزایش میزان تولید در استان تلاش شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان و مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در زمینه مرغ تخم گذار نیز این مشکل وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه در این بخش نیز تنها کمتر از 20 درصد از نیاز استان در داخل تولید می شود.
ملکی راد با تاکید بر ایجاد مرغداری های گوشتی و تخم گذار در استان خاطرنشان کرد: با ایجاد این مرغداری ها در استان به خصوص در شهرستانهای پلدختر، کوهدشت و دلفان هم نیاز استان رفع خواهد شد و هم گامی در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان برداشته می شود.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه فرهنگی مردم در زمینه استفاده بیش از اندازه از گوشت قرمز، بیان داشت: باید نگاه مردم را به سمت استفاده از گوشت سفید در عادات غذایی خود سوق داد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان و مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استفاده مطلوب از آب و خاک لرستان موجب بازدهی فراوان و ایجاد عملکرد مطلوب در بخش کشاورزی می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان دارای پتانسیل ها و توانمندی های فراوانی در بخش کشاورزی است که باید به نحو مطلوبتری از آنها استفاده کرد.
ملکی راد یادآور شد: استفاده مطلوب از توانمندی های موجود در بخش کشاورزی باعث رونق اشتغال در لرستان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های بخش آب و خاک در استان ایجاد ایستگاه های پمپاژ آب در لرستان است، خاطرنشان کرد: ایجاد این ایستگاه ها در بخش کشاورزی هم برای جلوگیری از خشکسالی همچنین در افزایش راندمان تولید و توانمند کردن روستاییان نقش بسزایی خواهد داشت.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان و مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه در سال جاری بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و تکمیل این ایستگاههای پمپاژآب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با اختصاص این اعتبار بیش از 11 ایستگاه پمپاژ آب احداث و طبق برنامه پنج ساله بیش از 135 هزار هکتار از اراضی استان لرستان آبیاری خواهند شد.
 

 
کلمات کلیدی تولید مرغ لرستان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com