تمهیدات وزارت جهادکشاورزى براى ماه مبارک رمضان

تمهیدات وزارت جهادکشاورزى براى ماه مبارک رمضان

توزیع مرغ و گوشت قرمز منجمد در میادین میوه و تره بار از 20 روز پیش آغاز شده است که این توزیع نه تنها در میادین بلکه در فروشگاه‌های بزرگ ازجمله رفاه، شهروند و اتکا به طور مستمر عرضه می‌شود
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام تمهیدات این وزارتخانه برای ماه مبارک رمضان تاکید کرد:‌ هیچ گونه نگرانی برای توزیع به موقع گوشت و مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار و فروشگاه ها وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، محمد حسین انصاری فرد گفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی با اعمال تمهیداتی مناسب آمادگی توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در روزهای ماه مبارک رمضان را دارد.
وی با اشاره به اینکه محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز از جمله کالاهای اساسی و ضروری مردم به خصوص در ماه رمضان است، افزود‌: متناسب با تقاضا، توزیع تخم مر غ به اندازه نیاز است و در حال حاضر با هیچ تغییر قیمتی در تولید آن روبرو نیستیم.
انصاری فرد با اشاره به تقاضای بازار نسبت به سایر محصولات مذکور گفت: ‌توزیع مرغ و گوشت قرمز منجمد در میادین میوه و تره بار از 20 روز پیش آغاز شده است که این توزیع نه تنها در میادین بلکه در فروشگاه های بزرگ ازجمله رفاه ، شهروند و اتکا به طور مستمر عرضه می شود.
این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی در ادامه یادآورشد:‌ این توزیع به موقع و آگاهانه سبب شد که افزایش قیمت در این چند مورد محصول که مورد استفاده ضروری وروزانه مردم می باشد به وجود نیاید.
وی در ادامه به نرخ های مصوب این دو محصول اشاره و اظهارکرد: ‌هر کیلو مرغ منجمد 2 هزار تا 2 هزار و 100 تومان و گوشت قرمز مخلوط هر کیلو 5هزار تومان در فروشگاه ها و میادین میوه به فروش می رسد.
انصاری فرد در ادامه افزود: این محصولات با کیفیت مطلوب و بالا و همچنین با رعایت موازین کاملا بهداشتی بسته بندی و مورد عرضه قرار گرفته که استقبال مردم از خرید این محصولات نسبت به سال های قبل افزایش قابل چشم گیری داشته است .
ذخیره سازی مرغ
وی در خصوص ذخیره سازی مرغ گفت:‌ میزان ذخیره سازی این محصول بی سابقه است و میزان توزیع نسبت به تولید هیچ مشکلی ندارد و تا هر اندازه که نیاز باشد مانعی برای تولید و در نتیجه توزیع وجود ندارد.
همچنین انصاری فرد به ظرفیت تولید مرغ در کشور اشاره کرد و افزود:‌ ماهانه 120هزار تن مرغ تولید می شود که این میزان در ماه شعبان بدلیل تقاضای زیاد به 135 هزار تن رسد و با تدابیری که اندیشیده شده است تولید کنندگان قادر می باشند این رقم رادر ماه رمضان به حد اکثر برسانند .
گرد و غبار خرما را هم خسته کرد
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش مصرف خرما در ماه مبارک رمضان ادامه داد:‌ طبق سال های گذشته خرما یکی از محصولات پر مصرف در ماه مبارک رمضان است که خرما نیز مانند سایر محصولات کشاورزی دستخوش شرایط آب و هوایی است .
وی تصریح کرد:‌ متاسفانه در ماه های اخیر شاهد گرد وغبار و آلودگی هوا در بیشتر شهرهای ایران هستیم که این در زمان شروع برداشت این محصول در برخی از شهرستان ها می باشد.
انصاری فرد در ادامه اظهارکرد:‌ این آلودگی تاثیر زیادی بر روی کیفیت و در نتیجه بسته بندی و عرضه آن دارد چراکه مردم استقبال زیادی از محصولات بی کیفیت ندارند و این امر سبب می شود که مقداری از خرماهای با کیفیت به طبع نیاز با افزایش قیمت روبرو شود ولی سعی ما در حفظ میزان توزیع و عرضه و قیمت این محصول و سایر محصولات کشاورزی به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان است.

 
کلمات کلیدی رمضان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com