تمایل کشورهای همسایه به محصولات پروتئینی مازندران

تمایل کشورهای همسایه به محصولات پروتئینی مازندران
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تمایل تجار و بازرگانان کشورهای همسایه نشان از کیفیت مطلوب محصولات پروتئینی تولیدی استان مازندران دارد.
مختاری از صادرات بیش از 4 میلیون قطعه جوجه یک روزه به کشورهای همسایه در طول سال گذشته خبر دادگفت:
اداره کل دامپزشکی مازندران پارسال 183 فقره گواهی بهداشتی حمل جهت صادرات 4 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای افغانستان و ترکمنستان صادرکرده است.
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: صدور مجوز بهداشتی جهت انواع فرآورده‌های خام دامی از جمله پای مرغ، پنجه مرغ، خوراک و مکمل طیور، ماهی تازه و ماهی کیلکا از دیگر اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود به گونه‌ای که پارسال 154 فقره گواهی بهداشتی حمل جهت صادرات ماهی گرم آبی تازه و ماهی کیلکا به کشورهای ترکمنستان و عراق صادر شد.
مختاری افزایش صادرات را یکی از ظرفیت‌‌های مثبت در راستای ارتقا شاخص‌های تولید ملی دانست گفت: تمایل بازرگانان و تجار کشورهای همسایه با توجه به کیفیت مطلوب محصولات پروتئینی تولیدی استان از نشانه‌های ارزنده در رشد و تعالی بخش بهداشت و تولید در عرصه دام و طیور است که این مهم جز با تلاش شبانه‌روزی پرسنل دامپزشکی و تولیدکنندگان صنعت دام و طیور در مازندران محقق نخواهد شد.
به گفته وی: نظارت بهداشتی بر صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی برای آنان یکی از عمده وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com