تلفات کم بیماری تب برفکی در ساوه

تلفات کم بیماری تب برفکی در ساوه

رییس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: خوشبختانه تب‌برفکی در این شهرستان، تلفات چشمگیری نداشته است.
سیدمرتضی میراسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرن(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: تب‌برفکی، بروسلوز، آبله و شاربن از جمله واکسیناسیون‌هایی هستند که سال گذشته به طور همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرایی شده‌اند.
وی در خصوص طرح‌های استانی واکسیناسیون در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه برخی بیماری‌های واگیردار یا غیرواگیردار در برخی دوره‌های زمانی، تنها در برخی از استان‌های کشور بروز می‌کند، دامپزشکی شهرستان به محض دریافت ابلاغیه از طرف اداره کل دامپزشکی در استان مرکزی، این طرح را در شهرستان اجرایی می‌سازد و این در حالی است که در مهار این گونه بیماری‌ها دارای سابقه درخشانی هستیم.
میراسلامی تصریح کرد: متاسفانه تب‌برفکی یک بیماری واگیردار است که توانست در مدت کوتاهی اکثر نقاط کشور را آلوده کند و این در حالی است که خوشبختانه به دنبال پی‌گیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان دامپزشکی در این شهرستان، کانون‌های آن مهار شده‌اند.
وی وضعیت تب‌برفکی را در شهرستان ساوه، بهتر از سایر شهرستان‌های استان دانست و افزود: با مشاهده روستایی مشکوک به تب‌برفکی، بلافاصله آن روستا، مورد سم‌پاشی و ضد‌عفونی رایگان قرار گرفته، از این رو این بیماری در شهرستان ساوه کاملا مهار شده است.
میراسلامی در خصوص اقدامات دامپزشکی بعد از شناسایی روستایی به عنوان کانون بیماری تصریح کرد: در ابتدا کارشناسان سازمان اقدام به نمونه‌گیری از دام‌های آن روستا می‌کنند و بعد از انجام آزمایشات لازم روی نمونه‌ها، و تایید جواب آزمایشگاه مبنی بر آلودگی دام‌ها، بلافاصله تمام دام‌های آن نقطه مورد انجام واکسیناسیون رایگان قرار گرفته و اقدامات مربوط به ضدعفونی انجام می‌شود.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه در پایان از شناسایی چهار کانون آلوده تب‌برفکی در شهرستان نام‌برد و افزود: خوشبختانه علی‌رغم اینکه تب‌برفکی در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور تلفات چشمگیری به جا گذاشته است، در این شهرستان تعداد دام‌های تلف شده بر اثر تب‌برفکی بسیار ناچیز بوده‌اند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com