تلاش می‌کنیم بازار شیر را مدیریت کنیم

تلاش می‌کنیم بازار شیر را مدیریت کنیم
قیمت شیر و لبنیات نه تنها به قیمت‌های اسفند بازنگشته بلکه از دو روز پیش از قیمت‌های اردیبهشت ماه نیز عبور کرد.
افزایش نرخ برخی انواع شیر پاستوریزه بطری را می‌پذیرم چرا که طی چند روز اخیر شرکت‌های دامداران و پاژن (قیام دشت) نسبت به افزایش قیمت شیر پاستوریزه در استان تهران اقدام کرده‌اند.
اکنون تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی شیر خام را با نرخ بیش از 800 تومان دریافت می‌کنند که به‌مراتب بیشتر از نرخ مصوب 630 تومانی است. در واقع کاهش عرضه نهاده‌های تولید موجب تخطی تولید‌کنندگان و افزایش قیمت‌ها شده که این موضوع در حال بررسی است.
حجم نهاده‌های مورد نیاز دامداران زیاد است و عرضه 90 هزار تن کنجاله سویا کفاف کاهش قیمت تمام‌شده تولید شیر خام را نمی‌دهد. با وجود این به‌دلیل نقایصی که در چرخه تأمین نهاده‌ها (شرکت پشتیبانی امور دام، معاونت توسعه بازرگانی داخلی) به‌وجود آمده برخی کارخانه‌ها افزایش قیمت داده‌اند که در استان تهران تلاش داریم تا بازار را مدیریت کنیم.
اعلام نرخ‌های توافقی جدید لبنیات تا سه روز آینده
افزایش نرخ شیر خام و تثبیت قیمت‌ها موجب واکنش‌های متفاوت شرکت‌های لبنی نسبت به تداوم عرضه این محصولات شده است. بر این اساس برخی شرکت‌ها که توان عرضه لبنیات با نرخ‌های تثبیت شده را ندارند اخیرا نسبت به افزایش نرخ شیر پاستوریزه و لبنیات اقدام کرده‌اند.
برای رفع این مشکل پس از برگزاری نشست با مسئولان تا سه روز آینده توافق جمعی صورت گرفته و نرخ‌های جدید اعلام خواهد شد.
باید ببینیم وزارت صنایع چه پیشنهادی برای کاهش قیمت‌ها دارد.
واقعیت آن است که قیمت تمام‌شده شیر خام بیش از نرخ مصوب بوده و امکان عرضه شیر با نرخ 650 تومانی وجود ندارد. بر این اساس باید ببینیم که دولت چه راهکار مشخصی را برای کاهش قیمت تمام‌شده شیرخام از طریق پرداخت یارانه یا سایر شیوه‌ها ارائه خواهد کرد.
 
کلمات کلیدی بازار شیر بازار شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com