تلاش برای آرام‌سازی بازار گوشت، مرغ و تخم مرغ

تلاش برای آرام‌سازی بازار گوشت، مرغ و تخم مرغ
مسئولان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی همچنان به تلاش‌های خود برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهند و دیروز اعضای اتحادیه مرغ تخم‌گذار به وزارت جهادکشاورزی رفتنددر حالی که اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پایین کشیدن قیمت گوشت مرغ هنوز نتیجه فراگیری در بازار نداشته است و بازهم وعده داده شده در روزهای آینده گوشت مرغ ارزان خواهد شد.
حسن رادمرد سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص آخرین وضعیت تأمین مرغ مورد نیاز مردم، گفت: با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته، قرار است که طی روزهای آینده قیمت چهار هزار و 700تومان برای هر کیلوگرم مرغ در کشور تثبیت شود. مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌‌گذارهم از جلسه غروب دیروز مرغداران با وزارت جهادکشاورزی درباره قیمت تخم‌مرغ و نهاده خبر داد. هنوز خبری از جزئیات این نشست تا لحظه تنظیم خبر منتشر نشده است اما هدایت اصغری به فارس گفته است که این نشست درخصوص قیمت پایین تخم مرغ و عدم‌تأمین نهاده آنان انجام می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار افزود: درحالی‌که وزارت جهادکشاورزی قیمت تخم مرغ را 2750تومان اعلام کرده اما مرغدار ، محصول خود را 700تومان زیر قیمت تمام‌شده (در مرغداری 2050تومان) می‌فروشد.
وی گفت: جلسه وزارت جهاد کشاورزی به این دلیل است که صنعت تخم مرغ که در حال حاضر 10هزار تن مازاد تولید دارد، دچار سرنوشت مرغ نشود. اصغری گفت:‌ به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده شده تا با تأمین نقدینگی ذخیره‌‌سازی چرخشی تخم مرغ را انجام دهد و یا با صادرات مانع از کاهش تولید تخم‌مرغ در کشور شود. مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار تصریح کرد: درصورتی که قیمت پایین باشد و نهاده هم تأمین نشود، جوجه‌ریزی در دوره‌های بعد کاهش می‌یابد و احتمال کاهش تولید نیز هست.
گوشت‌های قرقیزی در راه است
با توقف واردات گوشت قرمز از مرزهای شرقی کشور به‌دلیل آلودگی، مسئولان از واردات گوشت‌های قرقیزستانی به کشورمان خبر می‌دهند. حمید صافدل، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با تشریح جزئیات سند همکاری ایران و قرقیزستان گفت: این کشور پیشنهاد صادرات گوشت به کشورمان را ارائه کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد طرف قرقیزی برای صادرات گوشت به ایران مقرر شد جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در چارچوب رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای بررسی کرده و پس از آن نظرات خود را اعلام کند.

 
نظرات شما
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۱/۰۴/۲۲

    در استان گیلان مرغ به وفور در سالنهای مرغداری وجود دارد ولی بدلیل سردرگمی قوانین وضع شده اخیر توسط مسئولان مربوطه مرغدارارن با تاخیر و دلهره مرغ خود را میفروشند.نه تنهادر مرغ فروشیهای گیلان مرغ موجود نیست بلکه جلوی حمل مرغ به تهران را هم میگیرند.عمل نادرست مسئولین موجب عکس العمل نادرست مرغداران شده است.

    پاسخ...
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۱/۰۴/۲۲

    در استان گیلان اضافه تولید مرغ گوشتی داریم حال سوال دارم لطفا جواب بدهید چرا در سطح استان گیلان 80درصد فروشگاههای عرضه مرغ تعطیل است .جوابش هم این استبدلیل ضعف مدیریت و برنامه ریزی مسئولان نخبه این استان مرغداران مرغی را که باید در سن 45روزگی بفروشند تا 70روز نگه میدارند یکروز راه استان به طرف استانهای مجاور را میبندند اخیرا نیز در برخی موارد با قوه قهریه با تولیدکنندگان برخورد میکنند اگر وضع به این منوال پیش برود هیچ مرغداری رغبت به جوجه ریزی پیدا نمیکند.

    پاسخ...
  •  

    مجید هاشمی گفت : ۹۱/۰۴/۲۲

    قانون گذاشتند به ازای هر کیلو گرم تحویل مرغ زنده 2.5کیلو سویا میدهند که با ید بایت آن سویا هرکیلوگرم نهصد تومان واریز کنیم یعنی یک مرغدار بیست هزاری که در طول دوره نیاز به 33تن سویا دارد 130 تن سویا بهش تعلق میگیرد که باید 120میلیون تومان واریز بکند و اگر جوجه هایش بیست روزه باشد نمیواند سهمیه سویا بگیرد باید منتظر باشد تا جوجه هایش با خوردن سویای کیلویی دوهزار تومانی به مرغ تبدیل بشود .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com