تفاهم‌نامه‌ی خرید شیر از دامداران سبب آسودگی خیال تولید کننده است

تفاهم‌نامه‌ی خرید شیر از دامداران سبب آسودگی خیال تولید کننده است
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: تفاهم‌نامه خرید شیر از دامداران انتخاب میان بد و بدتر بوده اما سبب آسودگی خیال تولید کننده می‌شود.
سعید سلطانی سروستانی گفت: اطمینان دامدار از این موضوع که شیر خود را به موقع فروخته و پول آن را به موقع دریافت می‌کند انگیزه‌ی او را برای تولید افزایش می‌دهد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل بازار لبنیات دچار نوسان نشده و آشفتگی پیش نمی‌آید.
سلطانی با بیان اینکه تفاهم نامه خرید شیر از دامداران تفاهم ناه ایده‌آلی نیست، افزود: انتخاب ما میان بد و بدتر بوده، زمانی که هیچ کس هیچ قانونی را رعایت نمی‌کند وجود تفاهم نامه‌ی فوق سبب آسودگی خیال تولید کننده می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه‌ی نهاده‌های دامی به تولید کنندگان کند است، بیان کرد: به دلیل مشخص نبودن وضعیت ارز مرجع و کمبود نهاده، توزیع نهاده یا انجام نمی‌شود یا روند آن کند است.
سلطانی افزود: اگر تا یکی دو هفته‌ی آینده وضعیت ارز مشخص نشود  با کمبود شدید نهاده مواجه می‌شویم که تاثیرات آن بر صنعت تولید بسیار محسوس خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت سویا در بازار آزاد حدود 1300 و قیمت ذرت بالغ بر 1000 تومان است، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود دامداران در بلاتکیفی به سر می‌برد.
سلطانی هم چنین با اشاره به اینکه در تفاهم نامه خرید شیر از دامداران نسبت به سال قبل چند تفاوت وجود دارد، عنوان کرد: قیمت نهاده‌هایی مانند جو، ذرت و سویا سال گذشته در استان به ترتیب 590، 600 و 900 تومان بوده که امسال به 650، 700 و 1050 تومان تغییر یافته است.
وی افزود: هم چنین قیمت شیر درجه یک درب دامداری که سال پیش 930 تومان بوده به 1080 تومان تغییر یافته است.
به گفته‌ی سلطانی قیمت شیر خام درب کارخانه‌ها از 960 به 1110 تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته دامداران نهاده‌ها را به صورت دو ماهه از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کرده و کارخانجات خرید شیر پول این نهاده‌ها را به شکل کلی دو ماهه پرداخت می‌کردند ادامه داد: امسال عنوان شده باید این چک و سفته به ضمانت بانکی و وثیقه‌ی ملکی تبدیل شود که دامداران و  کارخانجات به دلایل مختلفی از جمله بدهی‌های بانکی و... توان این  کار را ندارند.
لازم به ذکر است تفاهم نامه خرید شیر از دامداران تفاهم نامه‌ی چهار جانبه‌ی است که بین اتحادیه‌ی سراسری دامداران ایران، معاونت داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام و انجمن کارخانجات فرآورده‌های لبنی به امضا رسیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com