تعیین و ابلاغ سقف جوجه‌ریزی در استان سمنان برای تنظیم بازار مرغ

تعیین و ابلاغ سقف جوجه‌ریزی در استان سمنان برای تنظیم بازار مرغ
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مدیریت جوجه‌ریزی برای ماه‌های آینده در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل اتحادیه و شرکت تعاونی مرغداران گوشتی، دامپزشکی و ... برای تنظیم بازار مرغ خبر داد.
مصطفی شاه‌حسینی اظهار کرد: بر اساس مکاتبات انجام شده از طریق معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعدیل تولید گوشت مرغ و رعایت سقف جوجه‌ریزی در استان‌ها برای تنظیم بازار گوشت مرغ، سهم جوجه‌ریزی در استان سمنان برای ماه‌های آذر و دی تا سقف 2 میلیون و 226 هزار قطعه در ماه تعیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: مدیریت جوجه‌ریزی و رعایت سقف جوجه‌ریزی استان سمنان بر عهده اتحادیه مرغداران و تشکل‌های زیرپوشش است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بر این اساس جوجه‌ریزی در شهرستان‌های شاهرود و میامی توسط شرکت تعاونی مرغداران شاهرود در شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر توسط شرکت‌های تعاونی مرغداران سمنان و حومه و شرکت تعاونی مرغداران اتحاد سمنان، در شهرستان‌های آرادان و گرمسار توسط شرکت‌های تعاونی مرغداران گرمسار و بی‌نظیر گرمسار و در شهرستان دامغان نیز توسط شرکت تعاونی مرغداران آن شهرستان، مدیریت و کنترل خواهد شد.
شاه‌حسینی اضافه کرد: تمام مرغداران عضو و غیرعضو باید از طریق شرکت تعاونی مرغداران با ارائه درخواست جوجه‌ریزی و بررسی‌های لازم برای اخذ مجوز جوجه‌ریزی به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه معرفی شوند و در صورت عدم وجود تقاضای جوجه‌ریزی در هر یک از شهرستان‌ها تا سقف تعیین شده، با هماهنگی اتحادیه مرغداران و رعایت سقف جابه‌جایی بین شهرستان انجام خواهد شد.
وی از وجود یک واحد جوجه‌کشی با ظرفیت بیش از 544 هزار قطعه در هر دوره خبر داد و افزود: سالانه به طور متوسط بیش از 26 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان سمنان انجام می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com