تعیین قیمت‌ها در دست مرغداران

تعیین قیمت‌ها در دست مرغداران
دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان گفت: کاهش یا افزایش قیمت مرغ وابسته به نرخی است که توسط مرغدار تعیین می‌شود و افزایش قیمت این کالا ربطی به کمبود آن ندارد.
عباس توکلی با اشاره به افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: تعیین قیمت مرغ به تصمیم مرغدار بستگی دارد و اگر مرغدار تصمیم به افزایش قیمت این کالا بگیرد کشتارگاه مجبور به تابعیت از این افزایش قیمت است.
وی به دخالت عوامل متعددی در رشد قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت مرغ بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی از جمله ذرت و سویا و خرید آن با دلار آزاد و حمایت نکردن دولت از مرغدار است.
دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان ادامه داد: از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ می‌توان به آمار بالای تلفات و بیماری مرغ در مرغداری‌های استان و کم‌آبی و قیمت بالای جوجه یک‌روزه اشاره کرد.
این مسئول اضافه کرد: با وجود 2هزار واحد مرغداری در استان اصفهان و تولید بالای مرغ گوشتی این استان کمبودی از نظر مرغ ندارد.
توکلی با اشاره به کافی بودن تولید مرغ در اصفهان تاکید کرد: افزایش قیمت مرغ دلیل بر کمبود آن نیست و هر گونه شایعه‌ای مبنی بر کمبود مرغ در استان کذب است.
وی با توجه به وجود دلالان در این صنف اضافه کرد: وجود دلالان در این صنف گاهی سبب افزایش قیمت مرغ می‌شود، اما در زمانی که مرغدار مازاد بر نیاز استان مرغ تولید کرده همین دلالان واسطه‌ای بین شهر‌ها می‌شوند و سبب فروش مازاد تولید استان به شهر‌های دیگر و جلوگیری از تلفات مرغداری‌ها می‌شوند.
دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان اعلام کرد: قیمت خرید مرغ زنده امروز توسط کشتارگاه هر کیلو 4 هزار و 350 و توزیع مرغ کشتار شده درب مغازه 6 هزار و 310 تومان و قیمت برای مصرف کننده 6 هزار 510 تومان است.
این مسئول با توجه به شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در آینده اذعان داشت: برخی از سودجایان از شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در آینده خبر می‌دهند که بیش‌تر جنبه کذب دارد.
توکلی در پایان متذکر شد: با کمک و همیاری مسئولان و حمایت از صنف مرغداران می‌توان از افزایش قیمت و ورود سودجویان و محتکران جلوگیری کرد.


 
نظرات شما
  •  

    امین کارشناس طیور اهواز گفت : ۹۲/۰۶/۱۲

    آقای توکلی به اطلاع شریفتان برسانم قیمت. مرغ را تا امروز که من مرغدار مرغ فروخته ام بعد از تماس با کشتار گاه آن هم تا ساعت 1ظهر به مرغدار قیمت اعلام میکنند و مرغدار بی نوا در بحث قیمت هیچ نقشی ندارد. واما در مورد قیمت تمام شده اکثر کشتارگاهها. افت لاشه را 28% محاسبه میکنند در حالی که 23% مییباشدکه موجب افزایش قیمت مرغ میشود علت دیگر معطل ماندن مرغدار برای جوجه ریزی چکی خرید ن کشتارگاهای با مدت 42 روزه به بالا میباشد که عملا پول مرغدار در دست کشتارگاها بلوکه میشود

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی اسلام شهر گفت : ۹۲/۰۶/۱۲

    اقای توکلی از حرفهای شما کاملا متعجب شدم.
    در تمام سالهایی که من مرغداری میکنم هرگز قیمت مرغ دست مرغدار نبوده.در تهران دو یا سه تاازهمکاران شما هر روز نرخ اعلام میکنند و هرنرخی بخواهند میگذارند.

    مرحله بعدی دولت خدمتگذار و با تدبیر هر وقت بخواهد مرغ وارد میکند این را هرساله تکرار کرده .واصلا در فکر مرغدار نیست.
    در حال حاضر هر عدد مرغ اگر 5کیلو ذرت وسویا مصرف کند 20000ریال نسبت به دو ماه پیش بیشتر باید هزینه کند ایا مرغ کیلوی چند گران شده.
    بیشر ازاین مرغدارن زحمت کش را بازیچه قرار ندهید

    پاسخ...
  •  

    جواد گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    آقاي انجمن صنفي دور از جان چرا دروغ!! مرغدار بيچاره كجا قيمت تعيين ميكند وقتي كه به شماها زنگ ميزنيم آيا ما ميگوييم مرغ كيلويي n تومان يا شما وقتي كه ميگوييد قيمت اين است مرغدار ميتواند حرفي بزند وقتي تو سر خودش وملش ميزنيد ميتواند داد به جايي ببرد ؟ 2200 تومان كه اضافه ميشود به مرغ بيشترش سوديه كه به جيب شما ميره مگه يه مرغ چقدر افت لاششه(20%) تازه خون و پر و پاشم كه ميفروشيد لطف كنيد اينقدر تو سر مرغدار بيچاره نزنيد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    عجب جناب توکلی میشه آدرس کشتارگاهی که میگید مرغدار قیمت مرغ را اعلام میکنه بدید شاید بتونیم مرغ آنجا به قیمت منصفانه بفروشیم شاید کمتر ضرر کنیم چرا اینگونه صحبت میکنید من دوره قبل اردیبهشت جوجه ریزی کردم اختلاف ان با این دوره که آخر مرداد بوده در یک واحد 12000 فقط در ذرت و سویا وجوجه 20000000 تومان افزایش هزینه داشته ام بعد قیمت مرغ در این دو دوره کیلویی 100 تومان افزایش داشته

    پاسخ...
  •  

    قانون گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    اقای امین اگه در اهواز مدت چک مرغ 42 روزه در اصفهان 75 تا80 روزه

    پاسخ...
  •  

    سعید گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    سلام ببخشید خوابم یا بیدار باز یکی از مسولین محترم که از هیچ خبر نداره نظر داده.جالبه قیمت مرغ رو مرغدار تعیین می کنه فکر کنم این اقا خودش دلال مرغه که این حرف رو زده.انشاالله حساب ما به قیامت.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار آمل گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    دروغ به این بزرگی .مرغدارکی قیمت گذاشته که این باردومش باشه.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار جویبار گفت : ۹۲/۰۶/۱۳

    این آقا مثل اینکه از دولت قبلی جا مونده

    پاسخ...
  •  

    علی اسدالهی گفت : ۹۲/۰۶/۱۵

    الا بیا با این دروغ خودزنی نکن. بیاخودکشی نکن. ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تا کی دروغ

    پاسخ...
  •  

    کمانگر گفت : ۹۲/۰۶/۱۶

    به هیچ صنعتی در کشور اندازه صنعت مرغداری ضلم نشده اگر مرغ 200تومان گران بشه دولت از ترس اینکه صدای ملت درنیاد با ارز مرجع مرغ یخی وارد میکنه ولی برای واردات نهاده های دامی الان یکساله هنوز تصمیمی گرفته نشده چون صدای مرغدار ضعیفه

    پاسخ...
  •  

    مهدی گفت : ۹۲/۰۶/۱۷

    جناب !!!! توکلی احتمالا سرتون به جایی نخورده عزیز برادر اقا اگه شما حرف نزنی کسی میگه.......

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com