تعیین جایزه صادراتی مرغ به صورت نهاده مورد نیاز

تعیین جایزه صادراتی مرغ به صورت نهاده مورد نیاز
مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار به جای پرداخت نقدی معادل آن، گندم که یکی از نهاده‌های مورد نیاز تولید است در اختیار مرغداران قرار گیرد.
رضا ترکاشوند در نشست بررسی مشکلات مرغداران استان همدان ضمن بیان این مطلب افزود: مرغداران به جای دریافت جایزه نقدی 500 تومانی به ازای صادرات هر کیلو مرغ، حدود 3 کیلوگرم گندم ارزان قیمت دریافت خواهند کرد.
وی گفت: این گندم از محل بسته حمایتی هدفمندی یارانه‌ها تأمین خواهد شد.
مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت تولید طیور در کشور به گونه‌ای است که مازاد تولید وجود دارد و این بخش می‌تواند ماهانه 5 درصد از تولید خود را که حدود 7 تا 8 هزار تن می‌شود،روانه بازارهای صادراتی کند.
ترکاشوند گفت: فعالان بخش طیور در ابتدای راه ورود به بازارهای صادراتی هستند و بدون شک باید به منظور افزایش توان رقابتی خود در بازارهای جهانی حمایت شوند.
گفتنی است؛ در ماه‌های اخیر بازار مرغ داخلی با چالش‌هایی روبه‌رو بود از یک سو با افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز تولید در بازارهای جهانی قیمت این نهاده‌ها در داخل نیز افزایش یافته بود و در عین حال با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، تولید آن برای تولیدکنندگان صرفه‌ای نداشت تا جایی که وزیر جهاد کشاورزی نیز گفته بود قیمت مرغ در حال حاضر بسیار پائین است و به جای تعیین جایزه صادراتی برای مرغ می‌بایست به کمک تولیدکنندگان شتافت.
ترکاشوند با اشاره به تولید حدود یک میلیون و 700 هزار تن مرغ در سال گذشته پیش‌بینی کرد: تولید مرغ امسال به مرز یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com