تعلل دبیرخانه هیئت دولت در ابلاغ تعرفه صفر صادرات تخم‌مرغ

تعلل دبیرخانه هیئت دولت در ابلاغ تعرفه صفر صادرات تخم‌مرغ
هدایت اصغری با اعلام تولید 83 هزار تنی تولید ماهانه تخم‌مرغ و 65 هزار تنی مصرف اعلام کرد در حال حاضر ماهانه حدود 18 الی 20 هزار تن مازاد تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه به سمت ماه‌های گرم سال می‌رویم تقاضا در داخل کاهش داشته، صادراتی هم وجود ندارد و مدت انبارداری تخم‌مرغ هم بیش از دو ماه نیست و احتمال فساد تخم‌مرغ‌های مازاد وجود دارد.
وی دلیل تولید تخم‌مرغ مازاد را افزایش جوجه‌ریزی سال گذشته اعلام کرد و گفت: به دنبال شیوع آنفلوآنزای پرندگان و از بین رفتن 12 الی 20 میلیون قطعه مرغ در کشور که بیشتر از نوع مرغ‌های تخم‌گذار بودند برای جبران این خلاء جوجه‌ریزی‌ها افزایش یافت و در حال حاضر با تولید مازاد مواجه هستیم.
اگر تشکل‌ها متولی تولید بود تخم مرغ کنترل می‌شد
وی در پاسخ به اینکه با روشن بودن مشکلات صادرات تخم‌مرغ چرا با کنترل جوجه‌ریزی تولید تخم‌مرغ را کنترل نکردید، گفت: بارها اعلام شده مسئولیت تولید به تشکل‌ها واگذار شود، در آن زمان هر کسی به طور خودجوش اقدام به جوجه‌ریزی کرد و کنترلی صورت نگرفت.
اصغری همچنین اعلام کرد وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده یک کیلوگرم تخم‌مرغ را دو هزار و 600 تومان قبول کرده و در صورتی که مرغدار ضرر کند باید خسارت آن را پرداخت کند.
به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری به قیمت 1300 الی 1400 تومان به فروش می‌رود و در هر کیلوگرم تولید‌کننده 1200 تومان ضرر می‌‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com