تعطیلی واحدهای مرغداری زیر 10 هزار قطعه

تعطیلی واحدهای مرغداری زیر 10 هزار قطعه
رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت: به منظور حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ هر یک از واحدهای مرغداری زیر 10 هزار قطعه و فاقد استاندارد از سال آینده تعطیل می‌شوند.
محمود مقامی در رفسنجان اظهار داشت: بازدید از مراکز عرضه گوشت قرمز و مرغ در ایام تعطیلات همچنان به قوه خود باقی است و واحدهای مرغداری که غیر مجاز هستند و شرایط لازم را ندارند، تعطیل می‌شوند.
وی گفت: به منظور حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ هر یک از واحدهای مرغداری زیر 10 هزار قطعه و فاقد استاندارد از سال آینده تعطیل می‌شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان به خرید ماهی قرمز اشاره کرد و گفت: بهتر است، خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز که با هماهنگی بهداشت و شهرداری انجام شده است، صورت گیرد.
وی با بیان این‌که شبکه دامپزشکی در حال اجرای فاز سوم تب برفکی گاوی در سطح شهرستان است، افزود: در این فاز با همکاری سه مرکز مایه‌کوبی تعداد 7 هزار و 500 رأس گاو و 63 هزار رأس گوسفند به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.
مقامی تصریح کرد: بیماری تب برفکی ویروسی است که خسارت‌های زیادی به واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی وارد می‌کند و موجب کاهش شدید تولید شیر و گوشت می‌شود.
مقامی با اشاره به این‌که بیماری تب برفکی سبب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند می‌شود، عنوان کرد: عامل بیماری تب برفکی در ابتدا به صورت تب و سپس ایجاد تاول‌هایی داخل دهان و روی پاهای حیوان می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com