تعطیلی مراکز عرضه مرغ زنده در فهرج

تعطیلی مراکز عرضه مرغ زنده در فهرج

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: مراکز عرضه مرغ زنده در این شهرستان تعطیل شدند.
مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: با تلاش اکیپ‌های نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در راستای برنامه‌های سازمان دامپزشکی، مراکز عرضه مرغ زنده در فهرج تعطیل شدند.
وی افزود: عرضه طیور زنده موجب شیوع انواع بیماری می‌شود که در پی آن زیان‌های اقتصادی فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌شود.
بمان‌دشتی تصریح کرد: اداره دامپزشکی شهرستان فهرج در ماه گذشته مراکز عرضه مرغ زنده را تعطیل کرد که تعطیلی این مراکز موجب ثبات امنیت زیست محیطی در این شهرستان شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل بیماری‌هایی هستند که توسط طیور منتقل و به انسان نیز سرایت می‌کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج اظهار داشت: شهروندان برای تهیه گوشت مرغ مورد نیاز خود به مراکز عرضه در سطح شهر مراجعه کنند.
وی با توصیه به شهروندان تصریح کرد: هنگام خرید به ویژگی‌های ظاهری گوشت مرغ، سفت بودن و قوام طبیعی آن توجه کنند.
بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان در هنگام خرید مرغ به رنگ روشن مایل به قرمز عضلات ران، قرار داشتن پوست به صورت یکنواخت روی سطح بدن مرغ بدون هرگونه پارگی و تورم و ... توجه کنند.
بمان‌دشتی گفت: عدم وجود خون‌مردگی، لکه‌های رنگی و ترشحات در ظاهر لاشه و ... نکات دیگری است که باید در خرید گوشت مرغ مورد توجه باشد.

 
کلمات کلیدی تعطیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com