تعطیلی دامداری‌های بوکان به علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی

تعطیلی دامداری‌های بوکان به علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی
فرماندار بوکان گفت: دامداری‌های بوکان به علت گرانی نهاده‌های دامی تعطیل شدند.
حسن عباسی اظهار داشت: واحدهای صنعتی بوکان در سال‌های گذشته به علت گرانی نهاده‌های دامی تعطیل شده و درحال حاضر فقط یک واحد دامداری فعال است.
وی افزود: در حال حاضر 200 هزار راس دام سبک و 45 هزار و 601 راس دام سنگین در این شهرستان نگهداری شده که در مجموع 300 هزار واحد دامی را شامل می‌شود.
عباسی عنوان کرد: تعداد 6 هزار و 400 نفر دامدار سنتی در بوکان فعالیت می‌کنند که به طور میانگین 69 درصد به پرورش گوسفند و بره، 12 درصد به پرورش بز و بزغاله و 18 درصد نیز به پرورش گاو و گوساله اشتغال دارند.
فرماندار بوکان ادامه داد: شبکه دامداری بوکان ضمن تامین دام بزرگ کشتاری شهرستان بانه، دام کوچک نیز به استان‌ یزد صادر می‌کند.
عباسی با اشاره به اینکه 90 درصد شیر تولیدی این شهرستان توسط دامداری‌های سنتی تولید و عرضه می‌شود، ادامه داد: از این میزان شیر تولیدی، 60 درصد مصرف خود خانوارهای روستایی می‌شود که با تبدیل به فرآورده‌های لبنی در بازارهای روزانه و هفتگی به فروش می‌رسد و بقیه به صورت شیر خام به مراکز جمع آوری شیر تحویل داده می‌شود.
فرماندار بوکان میزان تولید گوشت قرمز را در این شهرستان 3 هزار و 377 تن در سال عنوان کرد و افزود: بیش از 150 تن آن به صورت زنده به شهرهای تهران، کرج، زنجان و کشتارگاه مهاباد صادر می‌شود.
عباسی ادامه داد: به طور متوسط هر سال بیش از 2 هزار و 200 متر مربع از اماکن دامی روستایی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و با تامین اعتبار مورد نیاز بهسازی و نوسازی می‌شود./فارس

 
نظرات شما
  •  

    ............. گفت : ۹۲/۱۲/۰۷

    به نام خدا به نظر من که دامدار تازه واردم با این وضعیت همه دامداریها رو به تعطیلی میرود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com