تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان آذربایجان‌شرقی

تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان آذربایجان‌شرقی
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.
بهراد زندیه با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی در راستای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی تصریح کرد: به این منظور طرح ملی پایش باقیمانده دارو و سموم انواع فرآورده‌های خام دامی در استان اجرایی شده و از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک حمایت می‌شود.
وی با تشریح فعالیت‌های دامپزشکی در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد: از ساعات اولیه پس از زلزله اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و دامی، آغاز به دفن بهداشتی بیش از 4 هزار و 800 راس و قلاده کرده که در مراحل بعدی 82 هزار و 538 راس دام علیه بیماری شاربن و 3 هزار و 3640 راس یا قلاده دام علیه بیماری خطرناک هاری واکسینه شدند.
زندیه افزود: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی مناطق زلزله‌زده 76 هزار و 420 راس دام به صورت رایگان معاینه و درمان شدند و به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک و مبارزه با انگل‌های خارجی دام، اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله‌زده بیش از 897 هزار متر مربع را سمپاشی کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان گفت: این کشتارگاه‌ها به دلیل غیر بهداشتی بودن و در راستای ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه با همکاری و مساعدت ستاد ساماندهی کشتارگاه‌های استان، مراجع قضایی و انتظامی تعطیل شده‌اند.
زندیه عنوان کرد: به منظور ارتقای بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی اکیپ‌های نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل بیش از 97 هزار نوبت بازدید از مراکز توزیع، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام داده‌اند که در این راستا 112 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و 377 پرونده واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com